نیاز به تعطیلی کامل در فارس به دلیل کاهش رعایت اصول بهداشتی

لطفی گفت: متاسفانه رعایت اصول بهداشتی در فارس کمتر از ۳۵ درصد است و به یک تعطیلی کامل در استان در شرایط کنونی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرزاد لطفی»، امروز (دوشنبه 11 مرداد) در سیصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ظرفیت تخت های بستری کرونا در فارس به صورت صد در صد تکمیل شده و هر سهل انگاری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: متاسفانه رعایت اصول بهداشتی در فارس کمتر از ۳۵ درصد است و به یک تعطیلی کامل در استان در شرایط کنونی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: ۵۲۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های فارس در 24 ساعت گذشته بستری شده اند که رقم بالا و نگران کننده ای است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش های کرونای بیمارستان های فارس بستری شده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد آمار ابتلای اخیر افراد به صورت خانوادگی بوده و لازم است در صورت مشاهده هرگونه نشانه بیماری، افراد خود را قرنطینه کنند تا چرخه های انتقال این بیماری کاهش یابد.

لطفی با تاکید بر نقش بیمارستان های پشتیبان در پوشش خدمت رسانی به بیماران کرونا در فارس بیان کرد: روند ارائه خدمات در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مطلوب بوده و تمامی کادر درمان در حال تلاش برای رسیدگی به این موضوع هستند و مردم باید با جدی گرفتن شرایط و رعایت نکات بهداشتی لازم به یاری مدافعان سلامت بشتابند تا چرخه شیوع کرونا کاهش یابد.

کد خبر 1081395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha