برداشت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انجیر خشک در استهبان

اعیان منش گفت: امسال برداشت انجیر در استهبان زودتر از هر سال آغاز شده و از ۲۴ هزار هکتار انجیرستان های بارور استهبان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انجیر خشک برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی اعیان منش»، امروز (دوشنبه 11 مرداد) از آغاز برداشت انجیر از بزرگترین قطب تولید انجیر خشک دنیا خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: امسال برداشت انجیر در استهبان زودتر از هر سال آغاز شده و از 24 هزار هکتار انجیرستان های بارور استهبان بیش از 10 هزار و 500 تن انجیر خشک برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان افزود: برداشت انجیر تازه خوری در استهبان از اواخر تیر شروع شده اما به دلیل شرایط خاص نگهداری به ندرت انجام می شود و باغداران اغلب انجیر به صورت خشک شده را برداشت می کنند.

وی اضافه کرد: 80 درصد انجیر استهبان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، هنگ کنگ، چین و روسیه صادر می شود و 18 کارگاه فرآوری و بسته بندی انجیر در استهبان به صورت فعال مشغول به کار است که 2 هزار اشتغال مستقیم و چهار هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده و محصولات انجیر بسته بندی شده، کلوچه، شربت، مسقطی،  مارمالاد و پودر معجون انجیر را به بازار عرضه می کنند.

اعیان منش با اشاره به کاهش برداشت محصول انجیر امسال عنوان کرد: انجیرستان های استهبان، دیم است و تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می شود و در سال زراعی جاری سرمازدگی در فصل بهار،  بارندگی کمتر از حد نرمال و گرمای بی سابقه هوا در اوایل تابستان باعث شد با کاهش 50 درصدی برداشت محصول روبرو شویم.

وی ادامه داد: دستورالعمل مبارزه با خشکسالی در فروردین امسال تدوین شد و در اختیار باغداران قرار گرفت و انجیر استهبان از بهترین انواع انجیر خشک در دنیا است و برداشت انجیر در این شهرستان تا اواسط مهر‌ ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1081420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha