۹۳ نفر دیگر از هنرمندان کردستانی بیمه شدند

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: ۹۳ نفر دیگر از هنرمندان استان کردستان از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگوی مجازی با اصحاب رسانه استان، از پوشش بيمه تأمین اجتماعی 93 نفر دیگر از هنرمندان استان خبر داد و اظهار کرد: به اين ترتيب تاکنون یک‌هزار و ۷۹۲ نفر از هنرمندان استان از مزاياي بيمه تامين اجتماعي برخوردار شده‌اند.

 

وی اظهار كرد: در طول چهارسال اخیر به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و حمایت همه جانبه صندوق اعتباری هنر کشور 1600 نفر از مزاياي بيمه تامين اجتماعي برخوردار شده اند.

 

وی افزود: صندوق اعتباری هنر در طول چهارسال اخیر نسبت به بیمه هنرمندان استان کردستان و همچنین صدور هنرکارت اهتمام ویژه‌ای به هنرمندان همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه در سراسر استان داشته است.

 

وي با بيان اينكه اين افراد در حوزه هنرهاي تجسمي، سينمايي، موسيقي، نمايش و ادبي بيمه شده اند، تاكيد كرد: در ایام شیوع کرونا بیشترین آسیب و ضرر  و زیان متوجه کسب وکارهای فرهنگی و هنری شد و همین امر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به تبع آن صندوق اعتباری هنر را به جد در صدد جبران بخشی از این خسارت ها شدند.

 

رستمی صدور هنر کارت و اهدای سه میلیون تومان بلاعوض به 1450 نفر از اهالی فرهنگ و هنر را جزو همین جبران خسارت‌ها دانسته و اضافه کرد: بخشودگی سهم بیمه هنرمندان در بهار سال 1399 و 1400 نیز در راستای همین جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی کسب وکارهای فرهنگی و هنری بوده است.

 

وي يادآور شد: صندوق اعتباري حمايت از نويسندگان و هنرمندان كه با هدف حمايت از اهالي فرهنگ، هنر و رسانه كشور و ساماندهي و يكپارچگي در حمايت از جامعه نويسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان تشكيل شده است؛ وظيفه امور بيمه‌اي اين صنف را بر عهده دارد.

 

رستمی داشتن بيمه تامين اجتماعي را موجب ايجاد امنيت شغلي و دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر دانست و افزود: يكي از سياست‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي تحقق حقوق شهروندي، پوشش بيمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

 

وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود تا آخر سال هنرمندان بيشتري تحت پوشش بيمه قرار گيرند، اضافه كرد: نویسندگان و هنرمندان کردستان به عنوان سرمایه اجتماعی با وجود شیوع کرونا نسبت به تولید آثار فرهنگی و هنری و رسانه ای نقش موثری در پیشگیری و اطلاع رسانی این معضل جهانی داشته‌اند. 

 

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان در پایان تاکید کرد: هنرمنداني كه فاقد بيمه هستند و دارای شرایط لازم و آثار ملموس فرهنگی وهنری هستند، مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم به نمايندگي صندوق اعتباري هنر واقع در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مراجعه كنند.

کد خبر 1081431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha