باشگاه های کتابخوانی در تقویت فرهنگ کتابخوانی نقش داشت/ ظرفیت کانون مساجد در توسعه کتابخوانی

صالحی با اشاره به اجرای پنج دوره جام باشگاه های کتابخوانی در کشور گفت: این رویداد در تقویت فرهنگ کتابخوانی و حمایت از افراد علاقه مند به مطالعه نقش موثری داشته است.

«اقبال صالحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به به اجرای پنج دوره جام باشگاه های کتابخوانی در کشور  و ارزیابی دوره پنجم این فعالیت فرهنگی و کتابخوانی اظهارداشت: چنین برنامه هایی کودک و نوجوان را برای مطالعه ترغیب و خانواده ها نیز همراهی خوبی در این خصوص خواهند داشت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تیران و کرون افزود: تشکیل باشگاه کتابخوانی و فعالیت رقابتی آن در تقویت فرهنگ کتابخوانی و حمایت از افراد علاقه مند به مطالعه نقش موثری داشته و این مهم در تیران جهش و تحول خوبی پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های کتابخوانی محلی نقش خود را برای گسترش فرهنگ مطالعه ایفا می کنند اما طرح های ملی باعث معرفی افراد مستعد و توانمند و یک رقابت اثر گذار خواهد شد که به هویت بخشی به کودکان و نوجوان نیز نقش دارد.

 

*موفقیت نوجوانی تیرانی در باشگاه کتابخوانی

 

صالحی با اشاره به تشکیل چهار باشگاه کتابخوانی در تیران و کرون گفت: بیش از 40 کودک و نوجوان و جوان عضو این باشگاه ها بودند که نسبت به دوره چهارم رشد فعالیت ها را داشته ایم و این دوره این در حوزه معرفی کتاب یک نفر از دختران نوجوان موفق به کسب رتبه برتر شد.

 

وی ادامه داد: از بین فعالیت های باشگاه های کتابخوانی پنج فیلم معرفی کتاب، 2 باشگاه و 2 نامه به نویسنده به دبیرخانه برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی معرفی شد که یکی از افراد در معرفی فیلم با نظر هیات داوران به عنوان نامزد مرحله نهایی جام باشگاه کتابخوانی معرفی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تیران و کرون اضافه کرد: کانون امام حسن محتبی(ع) تیران در این حوزه پیشتاز بوده و موسسه مردم نهاد جوانان نیز در تشکیل باشگاه های کتابخوانی وارد صحنه شده اند و لازم است مدارس و دیگر نهادها نیز در این حوزه وارد عمل شوند.

 

وی به توانمندی کانون های مساجد نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت کانون مساجد در توسعه کتابخوانی نباید مغفول بماند و کانون های روستایی این شهرستان توانایی شرکت در جشنواره های روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند که امسال برای حضور آنان در این رویدادها برنامه ریزی خواهیم کرد.

کد خبر 1081479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha