کانونی که پشتیبان تحصیل بچه‌های مسجد است

کانون ریحانه المصطفی(ص) یکی از کانون‌های مساجد فعال استان اصفهان است که با ارائه مشاوره‌های روانشناسی و تغذیه، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توانسته زمینه جذب بیش از دو هزار نفر را در این کانون فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری ريحانه المصطفي(ص) مسجد امام حسین(ع) استان اصفهان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال است که در طرح ملی «ایران قوی»، موفق به کسب امتیاز 14800 گردید.برگزاری کلاس های آموزشی، کلاس های اوقات فراغت، برگزاری جلسات پزشکی و دوره های روانشناسی، سخنرانی در مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری يادواره شهدا را بخشی از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری می توان نام برد.

 

«معصومه روزبهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری ریحانه المصطفی(ص) استان اصفهان اظهار کرد: بیشتر فعالیت ها و رویکردهای این کانون فرهنگی هنری قبل از بحران کرونا در زمینه هنری،فرهنگی،ورزشی، نقاشی،صنایع دستی بوده و این دوره ها برای مخاطبان به صورت رایگان برگزار می شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ریحانه المصطفی(ص) مسجد امام حسین(ع) استان اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این کانون فرهنگی هنری در ارتباط هستند، بیان کرد:150 نفر به عنوان عضو ثابت در دوره های آموزشی و خدماتی کانون ريحانه المصطفي(ص) شرکت می کنند و تلاش کرده ایم که در شرایط کرونایی نیز برنامه های کانون در بستر فضای مجازی و نیز به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

وی به برپایی کارگاه خیاطی برای بانوان سرپرست خانوار به همت این کانون اشاره کرد و گفت: از طریق این کارگاه خیاطی توانستیم برای 5 بانوی سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم،ضمن اینکه برگزاری دوره های مهارتی برای اعضای کانون به منظور کسب مهارت و تخصص همواره در طول سالها فعالیت مورد توجه بوده است.

 

روزبهانی با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری این کانون گفت: برگزاري مسابقه کتابخواني به مناسبت دهه کرامت،برگزاری مسابقه نامه اي به امام رئوف(ع)،نشست شاخصه‌هاي کانديداي اصلح رياست جمهوري،برگزاري دوره آموزشي گلسازي، برگزاری مسابقه کتابخواني با محوريت کتاب«آداب روزه‌داري و احوال روزه‌داران»،برگزاري مسابقه کتابخواني «جاذبه حسيني»،نشست بصيرتي سياسي،سلسله نشست ها پيرامون قيام امام حسين(ع)، ختم 14 هزار صلوات در راستاي مقابله با کرونا، اجرای طرح سه شنبه های تکریم، بخشی از برنامه های کانون فرهنگی هنری ریحانه المصطفی(ص) مسجد امام حسین(ع) است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری ریحانه المصطفی(ص) مسجد امام حسین(ع) استان اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاري ويژه برنامه‌هايي به مناسبت هفته عفاف و حجاب،برگزاری جشن تکليف بچه هاي مسجد ويژه دختران،کاشت نهال توسط بچه هاي کانون «ريحانه المصطفي (س)» به مناسبت هفته منابع طبيعي،تشکيل گروه هاي پشتيباني در رشته هاي مختلف درسي،برگزاري حلقه صالحين، برپایی دوره های فهم قرآنی،برگزاری نمايشگاه حجاب و عفاف در کانون بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری ریحانه المصطفی(ص) است.

 

وی یکی از برنامه های شاخص این کانون را برگزاری جلسات مشاوره نام برد و گفت: این جلسات در زمینه های روان شناسی،مشاوره خانواده و تغذیه برای اعضای کانون با حضور اساتید متخصص و برجسته درحوزه روان شناسی برگزار می شود و همواره با استقبال مخاطبان روبرو بوده است.

 

وی با اشاره به رویکردهای کانون فرهنگی هنری ریحانه المصطفی(ص) مسجد امام حسین(ع) استان اصفهان در دوران بحران کرونا گفت: پس از شیوع بیماری کرونا یکی از رویکردهای این کانون تهیه بروشور آموزشی برای مقابله با این بیماری بوده است، همچنین این کانون در اوج بیماری کرونا به همت بانون مسجدي و فعال مسجد امام حسين (ع) کارگاه توليد ماسک و لباس ويژه کادر بيمارستاني راه اندازي کرد و اين کارگاه روزانه 200 عدد ماسک و 50 عدد لباس توليد و در اختيار کادر پزشکي قرار مي داد.طرح غربالگری خانه به خانه نیز به همت بچه های مسجد در منازل پیرامونی کانون با استقبال خانواده ها برگزار شد.

 

روزبهانی یکی دیگر از برنامه های کانون در بحران کرونا را اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه دانست و گفت: در شرایط بحران کرونا، 150بسته معیشتی در چندین مرحله میان نیازمندان توزیع شده است و به منظور اجرای رزمایش مواسات طرح«هر محلّه يک قرباني» توسط خيرين انجام گردیده است. همچنین به منظور حمایت از دانش اموزان ۱۵۰ بسته لوزام التحریر به دانش آموزان بی بضاعت اهدا شد.

 

 

 

کد خبر 1081481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha