ارائه مشاوره‌های حقوقی و استمرار هفتگی رزمایش مواسات  در مسجد پیامبر اعظم(ص)

حجت‌الاسلام صدر با اشاره به برنامه‌های مسجد پیامبراعظم (ص) گفت: پس از شیوع بیماری کرونا، بیشتر فعالیتهای مسجد به سمت کمک‌های مومنانه سوق یافت که می‌توان به حمایت از ۱۰۰ خانواده نیازمند به صورت هفتگی و تهیه جهیزیه برای نوعروسان اشاره کرد.

حجت الاسلام«جلال صدر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد پیامبر اعظم(ص) (واقع در سعادت آباد)، اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط کرونایی برنامه های فرهنگی و مناسبتی، سیاسی و نیز تعظیم شعائر اسلامی در مسجد پیامبر اعظم(ص) در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا،بیشتر رویکرد و برنامه های مسجد پیامبراعظم(ص) به سمت کمک های مومنانه سوق یافت،به طوری که برای بیش از 100 خانواده نیازمندی که تحت پوشش خیریه این مسجد هستند، به صورت هفتگی کمک های مومنانه توزیع می شود و توانستیم برای برخی از این خانواده ها که فرزندانشان در آستانه ازدواج هستند، جهیزیه کامل تهیه کنیم.

 

حجت الاسلام صدر تصریح کرد: برخی از خانواده های نیازمند نیز در زمینه دارویی، کمک هزینه تحصیلی و نیز امکانات آموزش مجازی نیازمند حمایت بودند، که مایحتاج ضروری آنها نیز تهیه شد، در کنار آن به صورت مستمر و بدون وقفه اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای نیازمندان به صورت رایگان تهیه و یا با قیمت ارزان توزیع می شود. همچنین پس از شیوع کرونا برای اشتغال این خانواده‌ها برنامه‌ریزی کردیم و دوره آموزش خیاطی برای آنان برگزار و حتی با کمک خیرین چرخ خیاطی برای آنان خریداری کردیم.

 

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) یکی از برنامه ها و طرح های مورد توجه در این مسجد با هماهنگی قوه قضائیه را برگزاری جلسات مشاوره حقوقی و خانواده دانست و گفت: در این طرح، وزیر پایه یک دادگستری در مسجد ،حضور پیدا می کند و به مردم مشاوره رایگان حقوقی می دهد، این برنامه اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی دراین مسجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صدر خاطرنشان کرد: بیان مسایل اعتقادی، اخلاقی، احکام شرعی، تبیین موضوعات قرآنی، سیاسی و بین المللی در مساجد از جمله برنامه های مورد توجه در این مسجد است، علاوه بر این با  تشکیل صندوق قرض الحسنه سعی کردیم در زمینه خدمت رسانی به مردم به عنوان یک ضرورت اساسی تلاش کنیم.

 

کد خبر 1081483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha