فرهنگ زیرساخت اصلی جوامع بشری است

آیت الله علما، گفت: فرهنگ زیرساخت اصلی جوامع بشری است،و برای مراقبت از داشته های جامعه باید همه دستگاه ها کار فرهنگی را در اولویت کاری خویش قرار دهند.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: فضای فرهنگی جامعه باید با انتشار آثار فرهنگی فاخر تلطیف شود و مردم احساس امنیت فرهنگی نمایند.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود:برنامه های اثر گذار فرهنگی که باعث ارتقای فرهنگی می شود و مردم را در مسیر درست فرهنگی قرار می دهد باید تقویت شوند و برای حفظ آن ها از ظرفیت دستگاه ها استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه  متأسفانه  ازدواج جوانان بسیار سخت شده است خاطر نشان کرد: مهریه های سنگین که هیچ لطفی برای زوجین ندارد، یکی از  عوامل این بی ثباتی ازدواج جوانان می باشد.متاسفانه برخی از عناصر ضدفرهنگی باعث شده  که خانواده ها در امر ازدواج سخت گیری های بی موردی داشته باشند.

 

آیت الله علما تصریح کرد: متاسفانه اکنون به عینه می بینیم که برخی از دختران در جامعه ما تا سن ۳۵ سالگی و پسران تا سن ۳۰سالگی هنوز مجرد هستند و ازدواج نکرده اند که بخش اعظمی از این وضعیت معلول و نتیجه سخت گیری های بی مورد خانواده ها است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بابیان اینکه مهمترین رکن هر جامعه‌ای، زیرساخت فرهنگی آن جامعه است، گفت: یکی از وظایف هر حاکمیتی تثبیت فرهنگ مورد نیاز آن جامعه و رشد و ارتقای فرهنگی است و بنابراین در مسائل فرهنگی دولت و حاکمیت باید هزینه بیشتری کنند چراکه هزینه در مسائل فرهنگی هیچ ضرری ندارد و یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

کد خبر 1081487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha