رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین در تیر ۱۴۰۰/قرار دادن مالیات بر خانه ها می تواند دلالان را از بازار مسکن خارج کند

قیمت نفت کاهش یافت، رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین در تیر، هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۳۴ درصد افت به یک میلیون و ۹۳ هزار تومان رسید، قرار دادن مالیات بر خانه ها می تواند دلالان را از بازار مسکن خارج کند برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه شنبه 12 مرداد شبستان به شرح زیر است:
 
 
قیمت هر بشکه نفت برنت تا ساعت ۶:۳۹ به وقت تهران ۵ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۱۸ سنت رسید. روز دوشنبه هر دو بازار بیش از ۳ درصد افت داشتند.

تحلیل گران خطرات اقتصادی مجدد برای چین، مصرف کننده عمده نفت را از همه گیری کرونا برجسته کردند: مواردی از نوع بسیار مسری دلتا در ۱۴ استان از ۳۲ استان ظاهر شده است. این امر می تواند محدودیت های جابه جایی بیشتری ایجاد کند. کند شدن فعالیت تولید را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی چین و ایالات متحده مطرح کردند.

فعالیت اقتصادی چین در ماه جولای کاهش یافت و شاخص PMI از ۵۰.۹ در ماه ژوئن به ۵۰.۴ رسید. فعالیت تولیدی در ایالات متحده نیز، با کاهش شاخص ISM از ۶۰.۶ در ماه ژوئن تا ۵۹.۵ پایین ترین میزان از ژانویه، کند شد. روز دوشنبه نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که ذخایر نفت خام و محصولات ایالات متحده هفته گذشته کاهش داشته و ذخایر بنزین و محصولات تقطیری برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است.

 

رکورد شکنی میانگین مصرف روزانه بنزین در تیر ۱۴۰۰

کرامت ویس کرمی با اشاره به رکوردشکنی مصرف بنزین در تیرماه ۱۴۰۰ افزود: با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، میانگین مصرف بنزین در تیرماه امسال از ۱۰۷ میلیون لیتر فراتر رفت این درحالی است که پارسال مصرف بنزین به‌دلیل کاهش تردد‌ها به‌طرز خیره‌کننده‌ای کاهش یافته بود.

 

وی همچنین با بیان اینکه به متقاضیان خرید تانکر حمل سوخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود، گفت: این اقدام برای تقویت بخش حمل‌ونقل سوخت در کشور انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اعلام کرد: ذخیره‌سازی نفت سفید از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

قرار دادن مالیات بر خانه ها می تواند دلالان را از بازار مسکن خارج کند

ابوالفضل نوروزی، کارشناس زمین و مسکن شب گذشته (دوشنبه ۱۱ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه عرضه گسترده زمین های حریم قانونی شهرها به ویژه در شهرهای کوچکتر و متوسط به متقاضیان واجد شرایط, راهکار مناسبی است، گفت: زمین یکی از مسائل مهم تولید مسکن است که به طور میانگین 50 درصد هزینه تمام شده مسکن را تشکیل می دهد.

 


وی با بیان اینکه تنها راهی که می تواند موجب شود مردم بتوانند با قیمت کمتری خانه دار شوند این است که زمین های اطراف شهرها به خانواده ها واگذار شود؛ مدلی که در دولت های نهم و دهم انجام شد، گفت:‌ تاثیر مصالح در هزینه تمام شده مسکن در مقایسه با زمین، کمتر است.

 

نوروزی با بیان اینکه باید بتوانیم دلالان را از بازار مصالح حذف کنیم تا با قیمت کمتر در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد، گفت: قرار دادن مالیات بر خانه ها می تواند دلالان را از بازار مسکن خارج کند.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۳۴ درصد افت به یک میلیون و ۹۳ هزار تومان رسید

امروز (دوشنبه ۱۲ مرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۳۴ درصد افت به ۱۰,۹۳۸,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۰۳ درصد افت به ۱,۸۱۳.۵۶ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۲۵ درصد افت به ۱۱۲,۱۱۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۵ درصد افت به قیمت ۱۰۷,۹۹۰,۰۰۰‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۸۶ درصد افت به قیمت ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۸۱ درصد افت به قیمت ۳۷,۲۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۲.۱۷ درصد افت به قیمت ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۱۲ مرداد) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۵,۱۹۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۹۴,۸۲۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۵۷,۰۴۰ ریال رسید.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۴ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۲۰ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ ۱۲ ارز ثابت ماند. هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه دوازدهم مردادماه ۱۴۰۰) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین پوند انگلیس ۵۸ هزار و ۳۲۸ ریال و یورو ۴۹ هزار و ۸۷۲ ریال ارزش‌گذاری شد. امروز هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۴۰۹ ریال، کرون سوئد  ۴‌ هزار و ۸۹۴ ریال، کرون نروژ ۴‌ هزار و ۷۶۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۰۵ ریال، روپیه هند ۵۶۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۶۵۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۵۶ ریال، دلار هنگ‌کنگ ۵‌ هزار و ۴۰۴ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۶۰۲ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۲۹۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲‌ هزار و ۹۱۶ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۲۷ ریال، روبل روسیه ۵۷۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۹۳۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۴۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۸۷ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۱۰۶ ریال، کیات میانمار ۲۶ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۱۴۰ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۳۸ و دینار لیبی ۹ هزار و ۳۱۷ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و  ۴۹۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۷ هزار و ۴۶۵ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۴۱ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۶ هزار و ۴۹۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۹۱ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۵۲۷ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۹۱۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۸۲۷، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۲۵۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ ‌هزار و ۶۸۵ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۳ ریال قیمت خورد.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۱۱ مرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۱۶ درصد افت به ۱۰,۹۷۵,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۷۸ درصد افت به ۱,۸۱۴.۰۷ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۲.۴۸ درصد افت به ۱۱۲,۳۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۱.۳۹ درصد افت به قیمت ۱۰۸,۴۸۰,۰۰۰‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۱.۷۱ درصد افت به قیمت ۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۳۳ درصد افت به قیمت ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۳,۵۰۰,۰۰۰ رسید.

 

شورای عالی شهرسازی از فعال ترین حوزه ها برای تامین مسکن که قیمت زمین را کاهش می دهد

محمدرضا قلندر شریف، کارشناس مسکن شب گذشته (دوشنبه ۱۱ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه نمی دانم چه کسی از گذشته این موضوع را مطرح کرد که نباید وسعت شهرهای ما افزایش یابد؟ گفت: در نتیجه به سمت مرتفع سازی رفتیم و این موضوع به جایی رسید که در شهرها، تراکم و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را ایجاد کردیم.

 


وی با بیان اینکه جایگاه اصلی شهرها در طرح جامع مشخص است و یکی از فعال ترین حوزه ها برای تامین مسکن که قیمت زمین را کاهش می دهد شورای عالی شهرسازی است، تاکید کرد: این شورا باید در این دولت بسیار فعال شود و بتواند به صورت جهادی و خیلی ضربتی و فوری با رعایت مسائل کارشناسی، زمین های مورد نیاز را به شهرها الحاق کند.

 

قلندر شریف با اشاره به اینکه در دولت های نهم و دهم در شهر مشهد برای مسکن مهر، زمین نداشتیم اما با یک اقدام انقلابی و با الحاق بخشی از محدود شهر مشهد که به شهرک ”مهرگان“ معروف شد، این شهرک ویلایی را احداث کردیم که رضایتمندی را در پی داشت، گفت: این اقدام به سرعت، قیمت ها را بسیار کاهش داد بنابراین اگر اراده لازم وجود داشته باشد در تامین زمین مشکلی نخواهیم داشت.
 
 

وی گفت: با اراضی کاربری تجاری می توانیم برای ساخت زیرساخت ها، مدرسه و مسجد شهرها و محلات جدید، تامین اعتبار کنیم و هزینه های دولت، کاهش یابد.
 
 
کد خبر 1081521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha