استان همدان رنگ و بوی محرم می گیرد/ فعالیت ۳ هزار هیات مذهبی در همدان

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود، گفت: با سیاه پوش کردن حداکثری معابر، برپایی ایستگاه های صلواتی، فضای شهرها رنگ و بوی محرم به خود می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از همدان -  رنگ و بوی محرم کم کم از سراسر استان همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران دیده می شود ، تا آغاز ماه عزاداری سالار شهیدان، ماه محرم زمان زیادی نمانده است، گوشه و کنار همدان بوی محرم می‌گیرد، خیابان‌ها در آستانه سیاه‌پوش شدن هستند و جوانان و نوجوان، شهر را برای این ماه عزیز آماده می کنند.

 

 هر همدانی در عزای سید و سرور سالار شهیدان محله و کوچه خود را سیاه پوش می کند شوری وصف ناشدنی در استان به پاشده که تداعی گر ” باز این چه شورش است که در خلق عالم است” امسال نیز همچون سال های گذشته همدانی ها به استقبال ماه محرم رفته اند و بیرق عزا در گوشه و کنار شهر آویخته می شود.

 

سیاه پوش کردن معابر، حسینه ها، تکایا و منبرها حکایت از ماتم بزرگ این استان در غم شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) دارد، محرم امسال  با وجود شیوع ویروس کرونا است که عاشقان امام حسین(ع) با رعایت اصول بهداشتی مراسمات را برگزار می کند.

 

مردم امسال علاوه بر این که شور و عزای حسینی را به جا می آورند با رعایت پروتکل های بهداشتی حافظ جان یک دیگر هم هستنداین روزها اگرچه مردم با ویروس کرونا درگیرنداما هیچ کس و هیچ رویدادی نمی‌تواند عزاداری سید و سالار شهیدان را کمرنگ کند.

 

 

حجت الاسلام "محمدهادی نظیری" با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم تعظیم شعائر اسلامی است، اظهار داشت: در این راستا با فضاسازی حداکثری محیطی و برپایی پویش «هر خانه یک پرچم» و نیز با استفاده از رسوم و آیین‌های دیرین مردم، برای برگزاری هرچه با شکوهتر ایام محرم همه خانه‌های استان مرکز نشر فرهنگ عاشورا خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه پویش مردمی «هر خانه یک پرچم» توسط گروه‌های جهادی و فعالان حوزه‌های مذهبی، فرهنگی و کانون‌های فرهنگی مساجد انجام می شود، افزود: ایستگاه های صلواتی فرهنگی وظیفه هدایت نذورات مردم و توزیع اقلام فرهنگی و بهداشتی را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه نگاه ما به محرم فقط برگزاری مجلس روضه نیست، یادآور شد: همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند بزرگداشت محرم و صفر را بزرگداشت اسلام می‌دانیم، چرا که پیام قیام خونین امام حسین(ع) برپا داشتن حق و حرکت در صراط مستقیم و مبارزه با جریان کفر است.

 

حجت الاسلام نظیری گفت: برپایی اجتماعات دینی و مجالس عزادارای بهانه‌ای است برای ایجاد انسجام، وحدت و هم‌افزایی و در نهایت بالا نگه داشتن پرچم سیدالشهدا، تا اینکه بشریت مسیر خود را گم نکند.

 

وی از برگزاری همایش مجازی ۱۰ هزار هیات شاخص و محوری در کشور خبر داد و افزود: برپایی این همایش در راستای نشان دادن همبستگی و انسجام هیات‌های شاخص و محوری کشور در برنامه‌ریزی برگزاری مراسم عزاداری محرم‌الحرام با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

 

گفتنی است، سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه بیرق  اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت شده اند.

 

 

کد خبر 1081550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha