دسترسی ۲۱۰ خانوار خانوار استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال ۲۱۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این خبر، اظهار کرد: چهار روستای شهرستان ملکشاهی شامل روستاهای چم انار، طالقان، توت خوشادول و دول کبود خوشادول با بیش از 210 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1200نفر در  به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه روستایی ما اتصال به اینترنت به خصوص در روزهای کرونایی بوده، ما برنامه‌ریزی لازم را برای اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان دولت انجام دادیم، از ابتدای سال تاکنون در شهرستان های استان 12 روستا به  شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت در مناطق روستایی این استان با اجرا و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان( روستاهای بالای ۲۰ خانوار) تا سه ماه آینده افزایش می یابد.

 

بیرامی خاطرنشان کرد: برای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات سه سایت تلفن همراه ایجاد،و اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات تأمین گردیه است.

کد خبر 1081554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha