بازتاب حماسه‌ های حضور گیلانیان با قلم خبرنگاران ماندگار شد

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه اصحاب رسانه بازوان انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بودند گفت: بازتاب حماسه های پر شور و شعور انقلابی با قلم شیوای خبرنگاران و تصاویر زیبا از عکاسان ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «مجتبی اشجری» امروز (سه‌شنبه، ۱۲ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و هماهنگی جهت برگزاری مراسم رسمی و عمومی انقلاب اسلامی در ۱۲ مردادماه سال ۱۳۵۹ به پیشنهاد جمعی از فرهیختگان سیاسی و فرهنگی و تایید معمار کبیر انقلاب و با هدف جلوگیری از تشتت، ناهماهنگی، موازی‌کاری و تداخل وظایف تبلیغی نهادهای فرهنگی در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی تاسیس شد.

 



رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این نهاد انقلابی در طول عمر ۴۱ ساله خود همواره کوشیده است تا با زنده نگه‌داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی و برگزاری باشکوه مراسم ملی و انقلابی، مناسبت‌های انقلاب اسلامی را از ۲ خطر تحریف و فراموشی مصون نگه دارد گفت: این نهاد انقلابی با نگرش فراحزبی و فراجناحی از ناهماهنگی‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری کرده تا مراسم ملی و انقلابی به شکل قابل قبول و در شان نظام اسلامی برگزار شود.

 

وی اذعان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و هدایت های آیت‌الله جنتی با هوشیاری کامل و امکانات به‌روز، رخدادهای سیاسی و اجتماعی کشور را رصد کرده و در بزنگاه‌های تاریخی با آگاهی‌بخشی و صدور فراخوان زمینه ‌حضور مردم ولایی و خداجوی ایران اسلامی را در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با توطئه‌گران و فتنه‌گران فراهم کرده است.

 


اشجری با بیان اینکه شاهد خدمات صادقانه و اثرات ارزنده و ماندگاری در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی با برگزاری مراسم ملی و انقلابی در ایران اسلامی هستیم اذعان کرد: نتایج مثبت این فعالیت‌ها مورد تایید و تکریم رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است.

 


وی وفاداری به آرمان انقلاب اسلامی و اندیشه الهی امام خمینی (ره) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری با تکیه بر دانش روز، پشتکار و روحیه انقلابی نیروهای خوش‌فکر و خلاق و همچنین اعتماد و حمایت همه‌جانبه مردم مسلمان ایران اسلامی را از افتخارات این نهاد برشمرد.

 


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان رییس این نهاد انقلابی که نمونه شخصیتی انقلابی، ولایی، وفادار و متخصص است را مورد اشاره قرار داد که با حضور پربرکت خود در راس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زمینه‌ساز پیوند ولایت و امت در سال‌های متمادی بوده و با هدایت‌های هوشمندانه و دلسوزانه خود این نهاد مولود انقلاب را به یکی از درخشان‌ترین و اثرگذارترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل کرده است.

 


وی به فعالیت‌های گسترده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر توانسته با طرح ایده‌های نو و خلاقانه و بهره‌مندی از توان و ظرفیت مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و همچنین نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی، در شرایط سخت از جمله باران شدید، برف سنگین و وضعیت قرمز کرونایی، فرصت‌های درخشانی برای بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی و ثبت حضور پرشور و شعور گیلانیان غیور در صحنه‌های انقلاب اسلامی بسازد که راهپیمایی ۲۲بهمن در شرایط برفی سال ۹۸ و رژه خورویی خانوادگی ۲۲ بهمن سال گذشته نمونه‌ای از حماسه‌سازی گیلانی‌هاست.

 

اشجری به دیگر فعالیت های این نهاد پرداخت و اضافه کرد: راهپیمایی خودرویی خانوادگی سال گذشته شهر رشت با ثبت تصاویر بسیار زیبا و جذاب و انتشار آنها در رسانه‌های کشوری مورد تقدیر دفتر مرکز شورا قرار گرفت و از آن به‌عنوان یک مراسم باشکوه و نوآورانه علی‌رغم همه محدودیت‌های کرونایی یاد شد.

 



حجت الاسلام اشجری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان علی‌رغم شرایط خاص کشور در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا با در اولویت قراردادن سلامت، تدبیری اندیشید تا با برگزاری مراسم خلاقانه، سلامت‌محور و یا نمادین همراه با پخش زنده در ساعات پرمخاطب شبکه باران، از کم‌رنگ شدن ایام‌الله انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

 


وی اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان قدردان اعتماد عمومی مردم به این نهاد انقلابی است و به حماسه‌های متعددی که در سال‌های اخیر با حضور آگاهانه، به‌لحظه و پرشور و شعور مردم ولایتمدار و بصیر استان گیلان خلق شده از جمله پیشتازی در مبارزه با فتنه‌گران و حضور یک روز جلوتر در یوم‌الله ۸دی افتخار می‌کند.
 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: بی‌شک بازتاب شور و حال انقلابی و انعکاس حماسه‌های بی‌نظیر مردم افتخارآفرین گیلان در مناسبت‌های انقلاب اسلامی بدون ایثار اصحاب رسانه در شرایط مختلف جوی و کرونایی به‌ویژه خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران ممکن نبوده و نیست.

 



کد خبر 1081567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha