فارس در مسیر فاجعه کرونایی

لطفی گفت: با وضعیت موجود شیوع کرونا در استان و مرگ ۷۸ نفر در ۷۲ ساعت گذشته، هفته های آینده با فاجعه کرونایی در فارس مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرزاد لطفی»، امروز (سه شنبه 12 مرداد) در سیصد و هفتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، روزانه تعداد زیادی از مردم استان فارس در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با وضعیت موجود شیوع کرونا در استان، هفته های آینده با فاجعه کرونایی در فارس مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بی توجهی و سهل انگاری در برابر ویروس، یک تهدید جدی است که افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر از عواقب آن است و شیوع کرونای هندی در استان موجب افزایش مراجعات به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا شده است.

لطفی با اشاره به آمار اخیر قربانیان کرونا در استان بیان کرد: در 72 ساعت گذشته، ۷۸ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که یک هشدار جدی است و مردم باید رعایت اصول بهداشتی را در اولویت روزانه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: ظرفیت های تخت های بیمارستانی استان نیز به طور 100 درصد تکمیل شده است و همکاری مردم تنها راه برون رفت از این بحران جدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: میزان سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس دلتای هندی بسیار بالا است و موجب شده در روزهای اخیر شاهد افزایش شمار بستری شدگان و آمار فوتی ناشی از آن در استان باشیم.

خاطر نشان می شود در این نشست، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز توضیحاتی درباره حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کرونا، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های کرونا، ظرفیت بیمارستان های پشتیبان و ... ارائه کردند.

کد خبر 1081629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha