قراخیل قائم شهر روستای قرآنی کشور شد

عشریه از انتخاب روستای قراخیل شهرستان قائم شهر به عنوان یکی از ۷روستای قرآنی کشور خبر داد و گفت: آئین معرفی منتخبین طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران روز سه شنبه ۱۹مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل فردوسی برگزار می شود.

«حمیدرضا عشریه» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری با اشاره به اجرای طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران، اظهار کرد: به منظور ساماندهی، تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستاها، هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و دینی طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران اجرا شد.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، الگوسازی و جهت دهی فعالیت های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و همچنین تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

 

عشریه با بیان اینکه دهیاران روستاهای استان با ورود به سامانه ayat.farhang.gov.ir و با تکمیل کاربرگ با پیوست مستندات مرتبط ۱۴۷ روستای قرآنی در سامانه بارگذاری کردند، افزود: با ظرفیت ها، فعالیت ها و برنامه های خوب و ارزشمندی که در روستای قراخیل وجود دارد از جمله اقامه نماز جمعه، دارا بودن مراکز فرهنگی، مذهبی و قرآنی بیشمار، اساتید، مولفان و قاریان بنام قرآنی و... به مرحله نهایی این طرح راه یافت.

 

وی از انتخاب روستای قراخیل شهرستان قائم شهر به عنوان یکی از ۷روستای قرآنی کشور خبر داد و گفت: آئین معرفی منتخبین طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران روز سه شنبه 19مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش هتل بین المللی فردوسی برگزار می شود.

کد خبر 1081635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha