۴۷بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند

دانایی گفت:۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«نوید دانایی» درجمع خبرنگاران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ۴۷ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۲ هزارو۵۴۰ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از یازدهم الی دوازدهم مرداد ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۷ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و 549 نفر رسیده است و بیست و چهار هزار و ۹۹۱ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

دانایی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۶هزارو۴۳۵ نفر رسید.

 

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و با بیان اینکه پیک پنجم سخت‌ترین موج کرونا در استان سمنان بوده اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای شیوع این همه‌گیری اقدامات و برنامه‌های متعددی در حوزه آموزش، اطلاع رسانی و مقابله و درمان بیماری کووید-۱۹اجرایی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خواستار توجه بیش از پیش شهروندان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی شد و گفت: بیماری کرونا ویروس بیماری‌ست که باساده انگاری و عادی سازی به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد.

 

دانایی با اشاره به همراهی‌های مردم استان در بیش از یک سال گذشته اظهار امیدواری کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط مطلوب و مناسبی در استان حکم فرما شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از موج اخیر این همه‌گیری به عنوان سخت‌ترین موج کووید۱۹ نام برد و اضافه کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در این بیماری، به نظر می‌رسد در بدترین خیز بیماری از ابتدای بروز و شیوع بیماری تاکنون در کشور باشیم.

 

 وی ضمن تأکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در کشورو استان، افزود: رعایت کامل اصول بهداشتی فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات غیرضرور در کنترل این همه‌گیری بسیار موثر است.

کد خبر 1081663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha