۱۶۶۲ خانوار روستایی به شبکه فیبرنوری در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اتصال ۱۶۶۲ خانوار روستایی به شبکه فیبرنوری در شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، «بهروز رزمی» از اتصال 1662 خانوار روستایی به شبکه فیبرنوری در شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز خبر داد و گفت: با تکمیل طرح توسعه ارتباطات روستایی(تار)، 57 روستای شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: فاز اول طرح توسعه ارتباطات روستایی در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، به طول 71 کیلومتر در قالب طرح USO  اجرا شد که نتیجه آن، بهره‌مندی مردم روستا از سرویس اینترنت پرسرعت است. همچنین در این فاز، 8 سایت ارتباطی اپراتور همراه اول و 1 سایت ارتباطی «های‌وب»  و 4 مرکز تلفن به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

رزمی اظهار داشت: از مزایای اجرای این طرح، بهره‌مندی اپراتورهای ارتباطی از ظرفیت ایجادشده در راستای توسعه و بهبود شبکه جهت ارائه خدمات دیتا و اینترنت سیار است که منجر به افزایش دسترسی روستاییان به خدمات ارتباطی با کیفیت می‌شود.

کد خبر 1081668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha