فروش بیش از ۵ میلیارد ریالی کتاب در طرح «تابستانه کتاب» گیلان

ابراهیمیان از فروش افزون بر پنج میلیارد ریالی کتاب با گذشت چهار روز از آغاز طرح تابستانه کتاب در گیلان خبرداد.

«حسین ابراهیمیان» با اشاره به طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رونق بازار کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه در قالب طرح‌های فصلی کتاب از آغاز طرح تابستانه کتاب در گیلان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح به میزبانی ۳۰ کتابخانه فعال استان گیلان در تابستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در قالب این طرح خریداران کتاب از یارانه ۲۰ درصدی برخوردار می‌شوند تصریح کرد: این طرح از ۹ مرداد و به مدت هفت روز تا ۱۵ مرداد ادامه دارد که سقف مجاز خرید حداکثر سه میلیون ریال برای هر خریدار است.

 

وی کتاب‌های چاپی و نه دیگر محصولات فرهنگی را شامل این یارانه دانست و گفت:۲۰ کتابخانه در رشت میزبان دوستداران کتاب در تابستانه کتاب در بخش‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان هستند.

 

ابراهیمیان با بیان اینکه تاکنون و با گذشت چهار روز از آغاز طرح شاهد فروش پنج میلیارد و ۴۳۵ میلیون و ۱۸۳ هزار ریال بوده ایم اذعان کرد: این میزان فروش شامل ۱۱ هزار و ۱۷۶ جلد کتاب است.

 

وی ابراهیمیان با اشاره به طرح بهارانه کتاب از فروش ۹ میلیارد و ۴۴۱میلیون و ۸۸۶ هزار ریالی کتاب خبرداد و بیان کرد: در این طرح گیلان رتبه ششم به لحاظ پرفروش‌ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب و رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در کشور را از آن خود کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ طرح‌های فصلی کتاب در قالب چهار دوره طرح بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه بیش از ۳۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال فروش داشته‌‌اند اذعان کرد: در مجموع ۸۹ هزار و ۵۱۵ جلد کتاب در این طرح‌ها توسط گیلانیان خریداری شد.

 

ابراهیمیان با بیان اینکه در مجموع حدود ۴۰ روز سال ۹۹ به فروش فصلی کتاب اختصاص یافت اذعان کرد: علاقه‌مندان برای مشاهده فهرست کتابفروشی‌های عضو طرح و جزئیات بیشتر می‌توانند به آدرس http://tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

 

گفتنی است، ۱۷۰ کتاب‌فروشی در گیلان فعال است که ۳ درصد از کتابفروشی‌های استان در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ مشارکت دارند.

 

کد خبر 1081674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha