تعدادی پنل‌ خورشیدی به عشایر اندیمشک واگذار شد

موسوی با اشاره به واگذاری پنل‌های خورشیدی به عشایر اندیمشک گفت: ارزش پنل‌های خورشیدی هر کدام ۱۰ میلیون تومان است که ۹۱ درصد آن را دولت و ۹ درصد دیگر آن را عشایر پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «سید هدایت‌الله موسوی» امروز (سه شنبه ۱۲ مرداد) در آئین آغاز واگذاری پنل‌های خورشیدی تولید برق به عشایر شهرستان اندیمشک، با بیان اينکه پنل‌های خورشیدی تحول بزرگی را برای عشایر ایجاد می‌کنند اظهار کرد: ارزش پنل‌های خورشیدی هر کدام ۱۰ میلیون تومان است که ۹۱ درصد آن را دولت و ۹ درصد دیگر آن را عشایر پرداخت می کنند.

 

مدیرکل امور عشایر استان خورستان به بیان توضیحاتی پیرامون پنل‌های خورشیدی و اهمیت و کاربرد آنها پرداخت و افزود: این پنل‌های خورشیدی قابلیت روشنایی پنج لامپ و شارژ ۲ موبایل به صورت همزمان را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه به عشایر دامدار جهت تامین علوفه دام تسهیلات پرداخت می‌شود اذعان کرد: بهره‌مندی مناسب عشایر از خدمات درمانی در دستور کار است.

 

«پیمان جهانگیری» نیز با بیان اینکه اهدای ۶۱ دستگاه پنل خورشیدی تولید برق به عشایر منطقه الوارگرمسیری به منظور بهره‌مندی آنها از نعمت روشنایی برق صورت گرفت تصریح کرد: دغدغه روستائیان و عشایر به حق است و ضرورت دارد مدیران در کنار مردم باشند تا با توجه به خشکسالی موجود نیز مشکلات کمبود علوفه دامداران برطرف شود.

 

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و با همکاری امور عشایر و اداره برق امروز با اهدای پنل‌های خورشیدی، خدمت بزرگی به عشایر صعب‌العبور شهرستان اندیمشک که امکان اتصال به برق آنها وجود ندارد ارائه شد.

 

وی با اشاره اینکه مشکلات عشایر و روستائیان باید کاهش پیدا کند یاد آور شد: طی سال‌های اخیر در حوزه روستائی و عشایر شهرستان اندیمشک اقدامات بسیار موثری در حوزه آب، برق و راهداری صورت گرفته است.

 

در ادامه این آئین، به صورت نمادین به تعدادی از عشایر شهرستان اندیمشک پنل خورشیدی اهدا شد.

 

کد خبر 1081740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha