تزریق ۹۱ هزار دوز واکسن کرونا به گروه های هدف در جنوب کرمان 

اصغر مکارم گفت: تاکنون قریب ۹۹ هزار دوز واکسن دریافت کرده ایم که ۹۱ هزار دوز آن به گروه های هدف تزریق شده است و بخشی از واکسن های تزریق نشده شامل نگهداری دوز دوم و یا موارد ثبت نشده  است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۱۲ مرداد ماه جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جلسه ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، گفت: همه همکاران تلاش دارند در شرایط سخت بیماری با توجه به منابع و امکاناتی که در اختیار داریم، وظیفه ملی و شرعی خود را به نحو احسن در نجات جان مردم انجام دهند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در ماه های اخیر متاسفانه همچنان در اوج بیماری کرونا قرار داریم و مصرف تجهیزاتی همچون اکسیژن و غیره در بیمارستان های منطقه افزایش داشته است، افزود: در حال حاضر بیش از 500 بیمار کرونایی بستری و یا بستری موقت در جنوب کرمان داریم که شاید قریب 100 نفر تشخیص محتمل باشند اما بقیه آمار مثبت هستند و به شکل سرپایی و یا بستری دارو دریافت می‌کنند.


وی تصریح کرد: 390 نفر بستری کرونا در جنوب کرمان بی سابقه است، همکاران ما از کلیه ظرفیت های موجود استفاده می کنند و تاکنون هم کمبودی برای تجهیزات و دارو نداشتیم اما این وضعیت شرایط سختی را برای مدافعان سلامت رقم زده است.


مکارم ابراز کرد: تاکنون 462 مورد مرگ ناشی از کرونا در جنوب کرمان داشتیم اگر چه این آمار در قبال 17 هزار مبتلا به کرونا در منطقه رقم بالایی نیست اما مرگ حتی یک انسان هم نباید رخ بدهد و این در حالی است که اگر مردم رعایت می‌کردند خیلی از این مرگ ها اتفاق نمی افتاد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: در بحث نمونه گیری نیز کار با روند قابل قبولی در حال انجام است چرا که نمونه گیری صحیح و به موقع تشخیص به موقع را به دنبال دارد و این در درمان و کاهش مرگ و میر تاثیر بسزایی دارد،  سال گذشته آمار نمونه گیری قریب 9 هزار مورد بود که این آمار در سال جاری به بیش از 30 هزار مورد رسیده است.


وی اظهار کرد: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه کاهش داشته و به کمتر از 40 درصد رسیده است که این بسیار ناراحت کننده است چرا که در حال حاضر رعایت دستورالعمل ها تنها راه ممکن در کنترل وضعیت موجود است تا گرفتار نشویم علی رغم این که مردم آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا را در این روزها شاهد هستند اما متاسفانه عادی انگاری در جامعه افزایش یافته است.


مکارم خاطرنشان کرد: با همت جهادی کلیه معاونت های دانشگاه آمار واکسیناسیون طی چند روز اخیر به 2 برابر افزایش یافته و آمار 8 هزار واکسن در هفته را پشت سر گذاشتیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از افراد اعلام شده در سامانه برای دریافت واکسن ثبت نام کرده اند اما طی یک تا 2 روز اخیر وقفه ای در ارسال واکسن کرونا ایجاد شد و با توجه به این که مدیریت سامانه برای نوبت دهی کشوری است و ما دخالتی در این موضوع نداریم، نگرانی هایی برای مردم ایجاد شد که از همه عزیزان عذرخواهی می کنیم.


وی عنوان کرد: گلایه مردم نبود واکسن نیست بلکه خواهان اطلاع رسانی وضعیت موجودی واکسن هستند که پیگیر هستیم این روند نیز در سامانه مدیریت شود، روز گذشته بیش از 7 هزار دوز واکسن استرازنکا دریافت کردیم که بخشی از آن برای تزریق دوز دوم باید نگهداری شود.


مکارم ادامه داد: امروز نیز 9 هزار دوز واکسن سینوفارم دریافت شد که با توجه به این که تحویل آن راحت تر است کلیه این واکسن ها به عنوان دورز اول تزریق می شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: تاکنون قریب 99 هزار دوز واکسن دریافت کرده ایم که 91 هزار دوز آن به گروه های هدف تزریق شده است، بخشی از واکسن های تزریق نشده شامل نگهداری دوز دوم و یا موارد ثبت نشده  است، باید گروه های اعلام شده به گونه ای مدیریت شوند تا براساس سن برای دریافت واکسن مراجعه کنند.


وی در خاتمه، تصریح کرد: با توجه به این که تحویل واکسن به عهده ما نیست امکان تزریق جمعیت اعلامی با توجه به میزان دریافتی واکسن ممکن نیست و باید مردم قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون مطمئن شوند که واکسن وجود دارد تا دچار معطلی نشوند به طور قطع این موضوع مقطعی است مدیران مراکز نیز به گونه ای واکسیناسیون در شهرستان ها را مدیریت کنند تا مردم انگیزه خود برای واکسیناسیون را از دست ندهند.

کد خبر 1081755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha