جام حافظان قرآن کریم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می شود

حجت الاسلام سرلکیان گفت: جام حافظان قرآن کریم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام «نعمت الله سرلکیان» با اشاره به اهیمت ترویج بیش از پیش قرآن و فرهنگی قرآنی در جامعه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: قرآن کتاب هدایت و راهنمایی ما انسان ها است و بهره گیری از مفاهیم این کتاب آسمانی امری ضروری است.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با توجه به اینکه توسعه و ترویج قرآن کریم در جامعه یکی از اصول اولیه در جامعه است، افزود: خانواده ها باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند و ما باید تمام توان و تلاشمان را در این راستا بکار گیریم.

 

وی با اشاره به اینکه مجمع قرآنیان کلانشهر اراک با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برنامه ای را با نام جام حافظان آغاز کرده است، ادامه داد: این برنامه به صورت لیگ و مسابقه ای برگزار می شود.

 

توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی از اصول اولیه و اساسی جامعه است

 

این مقام مسئول اضافه کرد: حافظان در شش مقطع 20،15،10،5،2 و حفظ کل به صورت تیمی در این لیگ شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام سرلکیان با اشاره به اینکه هر تیم شش نفر متسابق و یک سرپرست دارد، خاطر نشان کرد: در این جام 16 تیم از خواهران و برادران شرکت می کنند که در دو گروه خواهران و برداران با هم در 5 مرحله به رقابت می پردازند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه قرعه کشی بین 16 تیم انجام شده و تیم ها رقبای خود را شناختند، اضافه کرد: این جام با هدف توسعه و ترویج قرآن کریم و آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها با فرهنگ قرآنی و همچنین آمادگی هر چه بیشتر حافظان قرآن کریم برای مسابقات کشوری و بین المللی.

 

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم در این لیگ رقابت خوبی داشته باشیم مرحله بعدی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1081790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha