مجموعه های دینی نسبت به احیای بیش از پیش واقعه مباهله تلاش کنند

حجت الاسلام نیکویی با بیان اینکه روز مباهله در میان جامعه شیعی مورد غفلت واقع شده است گفت: ضرورت دارد مجموعه های دینی ما نسبت به احیای واقعه مباهله بیش از پیش تلاش کنند و اقدامات مختلفی انجام دهد.

«حجت الاسلام محمدرضا نیکویی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به آیه ۶۱ سوره آل عمران که همان آیه مباهله است، یکی از نقطه های درخشنده ای که تاریخ اسلام همواره آن را نشان می دهد روز مباهله است در این روز پیامبر (ص) به همراه خانواده خود با مسیحیان نجران به مباهله پرداختند که نتیجه این مباهله عدم حضور یهودیان بود.

 

کارشناس تاریخی حوزه علمیه افزود: مباهله اساسا از «بَهل» به معنی رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است، ولی مباهله به معنای لعنت کردن یکدیگر و نفرین کردن است، مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست و چهارم ذی الحجّه سال دهم هجری روی داد.

 

وی با بیان اینکه نباید به سادگی از روزهای بعد از عید غدیر بگذریم زیرا اتفاقات عظیم تاریخی صورت گرفته است اضافه کرد: خداوند در روز مباهله فرموده که پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) یک نفس واحده هستند و این موضوع تاکید مهمی بر پیام و اتفاقات مهم روز غدیر است.

 

حجت الاسلام نیکویی بر ضرورت احیای ویژه روز مباهله تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه نسبت به این روز در میان جامعه شیعی غفلت واقع شده است، بنابراین ضرورت دارد مجموعه های دینی ما نسبت به احیای بیش از پیش واقعه مباهله بیشتر از تلاش کنند و اقدامات مختلفی انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر مستحب بودن غسل و روزه در روز 24 ذی الحجه که همان روز مباهله است خواندن نماز نیز سفارش شده است؛ دعای روز مباهله به دعای شب های سحر ماه مبارک رمضان شبیه است و در خصوص نماز 2 رکعت ذکر شده که بعد از 70 دفعه استغفار سفارش شده است.

 

کد خبر 1081800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha