بی اعتمادی به غرب/ رفع موانع اقتصادی و تقویت پول ملی اولویت کاری دولت باشد

بروجردی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید منتظر باشیم که غربی‌ها تحریم‌ها را بردارند گفت: رفع موانع دست و پاگیر اقتصاد، افزایش مناسبات با همسایگان و تقویت پول ملی باید در اولویت کاری دولت جدید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علاءالدین بروجردی» شامگاه سه‌شنبه( ۱۲ مرداد) در گفت‌وگوی ویژه خبری ساز وکار قانونی تنفیذ ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اصل 110 قانون اساسی مجموعه وظایف رهبری را احصاء می‌کند و در بند نهم آن به تنفیذ رأی مردم اشاره شده است.

 

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دوران انتخابات پرشور است و رقابت بین نامزدها جریان دارد تصریح کرد: وقتی مرحله رقابت‌های انتخاباتی به پایان می‌رسد و یک نفر مشخص می‌شود با انجام حکم تنفیذ، آرامشی برقرار می‌شود که با این اقدام، رئیس جمهور به شکل قانونی کار خود را آغاز می‌کند.

 

بروجردی مردم سالاری دیگی را همواره گفتمان رهبر معظم انقلاب دانست و با تاکید بر اینکه حضور خوب مردم در انتخابات نشانه عزم ملت برای پیمودن مسیر نورانی انقلاب است ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با شهادت‌ها و جانفشانی‌های ملت استقرار پیدا کرد و امروز ما شاهد این امنیت پایدار هستیم بنابراین واقعا ملت ولی نعمت ما هستند.

 

وی با بیان اینکه در کشورهای مدعی دموکراسی به جای خواست مستقیم ملت عملا احراب با زد و بندهای سیاسی و تبلیغات حکمرانی کرده و افکار عمومی را شکل می‌دهند اذعان کرد: در کشور ما و در طول دوره‌های مختلف برگزاری انتخابات، کمتر کسی می‌توانست با قطعیت پیش‌بینی کند که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد.

 

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از افتخارات و دستاوردهای جمهوری اسلامی را حاکمیت مردم ذکر کرد و افزود: ما در دهه پنجم انقلاب با یک جمعیت عظیم از جوانان تحصیل کرده روبه رو هستیم که موقعیتی بسیار ویژه است و برای همین است که مقام معظم رهبری دائما استفاده از این ظرفیت را مورد تاکید دارند.

 

بروجردی تلاش برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های تقویت پول ملی را دو توصیه مهم رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اعلام کرد و گفت: در زنجیره بلند اقتدار ملی ما حلقه ضعیف اقتصاد است که دلایل خاص خودش را هم دارد و مسئولیت رئیس جمهور در این امر بسیار سنگین و حساس است.

 

وی رفع موانع دست و پاگیر، ارتباط قوی با سایر کشورها و صادرات محصولات داخلی و ثروت‌آفرینی را رویکردهای مهم اقتصادی که باید اجرایی شود دانست و اضافه کرد: بسیاری از نکاتی که در اقتصاد دچار مشکل شده با انتخاب یک تیم متخصص و متعهد قابل برطرف شدن است و با این کار می‌توانیم به شکوفایی و تقویت پول ملی برسیم.

 

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیگیری رفع تحریم‌های ظالمانه و شرطی نکردن اقتصاد و سفره‌های مردم با این عمل از دیگر تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است عنوان کرد: در ماجرای برجام همه دنیا دیدند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

 

بروجردی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی حجت را بر غرب تمام کرده و آمریکایی‌ها باید بدون هیچ قید و شرطی تمام تحریم‌ها را لغو کنند اظهار داشت: بین ما و غرب بی اعتمادی وجود دارد بنابراین اول باید تحریم‌ها لغو و راستی آزمایی انجام شود سپس غربی‌ها می‌توانند دور میز مذاکره بنشینند.

 

وی با اشاره به اینکه گفت‌وگو با غرب به هیچ عنوان نباید با موضوع اقتصاد گره بخورد خاطرنشان کرد: ما پتانسیل‌های بسیار عظیمی در کشور داریم و با یک حرکت جهادی و هوشمندانه و با استفاده از جوانان و تقویت مناسبات با همسایگان می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم از طرفی به هیچ وجه نباید منتظر باشیم که غربی‌ها تحریم را بردارند.

 

کد خبر 1081821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha