کانونی که  به خانواده‌های محروم خدمات حقوقی و مشاوره‌ای می‌دهد

کانون فرهنگی هنری «منتظران ولیعصر(عج)» از کانون‌های مساجد فعال استان البرز است که با همکاری ۵۴ وکیل پایه دادگستری به خانواده‌های محروم در محورهای مختلف مشاوره حقوقی و خانوادگی را به صورت رایگان خدمات ارایه می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «منتظران وليعصر (عج)» مسجد جامع وليعصر(عج) یکی از کانون های فعال در استان البرز است، این کانون فرهنگی هنری که دارای 247 عضو است، در طرح ملی «ایران قوی» و در رواق همدلی به عنوان کانون برگزیده انتخاب شد و توانست 13650 امتیاز را کسب کند. یکی از فعالیت های شاخص و تخصصی این کانون فرهنگی هنری با همکاری54 وکیل پایه یک دادگستری در زمینه ارایه مشاوره خانواده و حقوقی به اهالی کرج است و در حل مشکلات حقوقی،قضایی و خانوادگی مردم هم نقش تاثیرگذاری داشته است.

 

حجت الاسلام «احمد جلالوند»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه اولویت کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) مسجد جامع ولیعصر(عج) استان البرز از ابتدای تاسیس تاکنون کمک های مومنانه و حمایت از محرومان در ابعاد مختلفی معیشتی، مشاوره های حقوقی و خانوادگی بوده است، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا میزان کمک رسانی به مردم پیرامون مسجد بیش از پیش افزایش یافت، به طوری که یکی از اولویت های این کانون کمک رسانی به افراد متضرر اقتصادی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) افزود: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) در راستای گره گشایی از مشکلات مردم، برگزاری مشاوره حقوقی و خانواده به خانواده ها است. به همین منظور با همکاری بنیاد خاتم الاوصیاء جلسات مشاوره قرآنی در طول سالهای گذشته به صورت هفتگی برای خانواده ها برگزار کرده ایم و اساتید متبحری را به همین منظور از استانهای مختلف برای ارایه مشاوره بر مبنای مبانی قرآنی دعوت نموده ایم که با استقبال خانواده های روبرو بوده است.

 

از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) فعالیت یک مرکز حقوقی با حضور 54 وکیل پایه یک دادگستری در این کانون است، به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) این مرکز حقوقی به خانواده های شهدا و تحت نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت حضوری و مجازی خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف حقوقی،قضایی و خانواده ارایه می دهند،چرا که امروزه شاهده هستیم که بسیاری از خانواده ها هزینه های پرداخت خدمات حقوقی ندارند و ما تلاش کرده ایم که این خدمات را به صورت رایگان به اقشارمحروم ارایه دهیم.

 

وی ادامه داد: همچنین ما با همکاری این وکلا جلسات مشاوره را در مساجد کرج در موضوعات مختلف برگزار می کنیم که می توان به مشاوره های حقوقی با اصناف، کسب ها و دیگر اقشار اشاره کرد.

 

یکی دیگر از رویکردهای این کانون در بحث مشاوره برگزاری دوره تربیت مربی خانواده برای مربیان آموزش خانواده است،حجت الاسلام جلالوند در این زمینه گفت: دوره های تربیت مربی خانواده با هدف ارتقای سطح آموزه های مشاوره ای مربیان به صورت حضوری برگزار شده است و مرحله دوم آن در شهریور ماه برپا می شود.

 

ارایه مشاوره های ازدواج با حضور حجت الاسلام دهنوی و برپایی گفتمان های بصیرتی با هدف افزایش معرفت و بصیرت نوجوانان و جوانان با بهره گیری از فضای مجازی را می توان بخش دیگری از فعالیت های این کانون  در بحث مشاوره و بصیرت افزایی نام برد.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) در راستای کمک رسانی معیشتی به افراد کم برخوردار هم فعالیت های گسترده ای انجام داده است و از ظرفیت دیگر مجموعه ها نیز در این زمینه کمک گرفته و کمک های مومنانه این کانون با همکاری و کمک مرکز وکلای قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دفتر حمایت از ایثارگران به محرومین در حال انجام است. حجت الاسلام جلالوند با اشاره به میزان کمک های صورت گرفته به محرومین در سال گذشته بیان کرد: در راستای کمک های مومنانه در طول سال 99، بیش از  2میلیارد و 162 میلیون تومان به همت خیرین به اقشاربی بضاعت کمک رسانی انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) در مورد فعالیت های این کانون در رزمایش مواسات و همدلی اشاره کرد و گفت: 22 مورد طرح همدلی در طول یکسال اخیر انجام شد و اهدای 110 کارت هدیه 300 هزار تومانی به خانواده های نیازمند،117 کارت هدیه 2 میلیون تومانی به دانش آموزان نیازمند جهت تهیه تبلت برای تحصیل در فضای مجازی، 92 کارت هدیه 2 میلیون تومانی به خانواده های آسیب دیده از کرونا و نیز پرداخت حساب دفتری 842 خانواده محروم از کسبه ها نیز انجام شد و امسال نیز طرح رزمایش مواسات و همدلی در منطقه محله پیشاهنگی کرج با محوریت این کانون از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون با جدیت در حال انجام است.

 

یکی دیگراز رویکردهای این کانون را می توان فعالیت های فرهنگی هنری نام برد، این برنامه ها شامل برگزاری مسابقات مختلف در مناسبت ها و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان است، مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران حضرت ولیعصر(عج) افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی«رفیق خوشبخت ما» و اهدای کارت هدیه به برگزیدگان، اهدای 22 کارت هدیه به ارزش 2 میلیون تومان به برندگان مسابقه کتابخوانی «گام دوم انقلاب»، «نقاشی و مقاله دستاوردهای انقلاب» و اهدای 40 کارت هدیه یک میلیون تومانی به برندگان مسابقه «سلامت زندگی» و تقدیر از فعالین فضای مجازی، اجرای طرح سه شنبه های تکریم به منظور تقدیر فعالین فرهنگی و خانواده های شهدا بخش دیگری از فعالیت های این کانون است.

 

کانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) مسجد جامع حضرت ولی عصر(عج) در زمینه ورزش هم فعالیت هایی داشته است، به طوری که باشگاه ذوالفقاریه وابسته به این کانون فرهنگی هنری مسجد است و هنرجوهاي دارنده نشان های قهرمانی کشوري را پرورش می دهد و مربیان رسمی فدراسیون تکواندو در این باشگاه فعال ورزشی حضور می یابند. به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) یکی از امتیازهای ویژه این کانون فرهنگی هنری مسجد این است که اعضاء کانون به صورت نیم بها در برنامه های ورزشی کانون شرکت می کنند و این باشگاه تنها مختصص برادران نیست و برای بانوان نیز کلاسهای ورزشی برگزار می کند، که البته اکنون به دلیل شرایط کرونا این باشگاه برنامه ورزشی برگزار نمی کند.

 

حجت الاسلام جلالوند با اشاره به همکاری موسسه قرآنی خاتم الانبیاء(ص) با کانون در مورد فعالیت های قرآنی گفت: برگزاری جلسات قرآنی، تربیت مربی قرآن کریم، برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم، برگزاری دوره هایی نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، روخوانی قرآن، روخوانی قرآن، حفظ، تفسیر، ابتهال، قرائت قرآن بخشی از فعالیت های  قرآنی درحال انجام است.

 

از دیگر محورهای فعالیتی کانون های فرهنگی هنری منتظران ولیعصر(عج) مسجد جامع ولیعصر(عج) اهتمام به توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.مدیر این کانون فرهنگی هنری فعال در مورد فعالیت های کتابخوانی کانون گفت: برگزاری طرح هایی همانند اجرای طرح های «شنبه های با کتاب»، برگزاری مسابقات کتابخوانی، فعالیت در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و مشارکت در طرح روستاهای دوستدار کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب بخشی از فعالیت های کتابخوانی کانون است.

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت در رشته های رایانه ای، آموزش پویا نمایی، سواد رسانه ای، زبان های خارجی،فنی و حرفه ای و مهارتهای هفت گانه و نجوم از دیگر برنامه هایی بوده است که در این کانون در دوران قبل از کرونا برگزار شده است.

 

کد خبر 1081823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha