امروز هنر در ارتباط با مردم شناخته می شود

عزیزی با اشاره به اهمیت توجه و نقش هنر در زندگی مردم گفت: امروز هنر در ارتباط با مردم شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد در مراسم رونمایی از مجموعه برنامه های یزد شهر خلاق در هنرهای تجسمی و كتاب سايه های فيروزه ای، چكيده مقالات اولين همايش ملی شيوه‌های ارائه در هنرهای جديد در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد گفت: وقتی مدیران شهری تصمیم می‌گیرند تا خود را در معرض آزمایش و دیده شدن قرار دهند این تصمیم ساده‌ای نیست که نمونه آن را در بحث یزد شهر میراث جهانی شاهد بودیم و اگرچه شهرهای دیگر ایران نیز وجود داشت که می‌توانست به عنوان شهر میراث جهانی معرفی شوند اما ما با معرفی شهر خود به عنوان شهر جهانی، خود را در معرض این تصمیم‌ها قرار دادیم.

وی افزود: در حوزه شهری برندها به عنوان شمشیر دو لبه هستند زیرا از یک طرف ما باید خود را در سطح جهانی عرضه کنیم و از طرف دیگر نیز باید در نگهداری آنها تلاش کنیم.

عزیزی بیان کرد: الان حوزه هنری در بحث مدیریت شهری به عنوان موضوعات فراکالبدی است و این کار جزیره‌ای نیز نیست و به نوعی همه نیز در آن دخیل هستند.

وی گفت:  زمانی که ما خواهرخواندگی می‌گیریم این بحث بسیار پیچیده ای است زیرا با کلی مذاکره و تبادل اطلاعات همراه می‌شود و همین امر باعث می‌شود که در دنیا ما شناسنامه شهر خود را ارائه کنیم.

شهردار یزد بیان کرد: یزد آرزوها با این منطق انتخاب شده است که ما چکار باید بکنیم که صد سال آینده آدم‌ها دنبال گمگشته‌های الان نباشند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر انتخاب شده‌ایم که سعی کردیم گام‌های مهمی در این زمینه برداریم.

عزیزی بیان کرد هنرهای جدید بیشتر از این که از نظر جنس جدید باشند از نظر ارائه جدید هستند و امروز دیگر هنر در ارتباط با مردم شناخته می‌شود و به نوعی به زندگی نزدیک شده است.

در پایان این مراسم نیز از کتاب‌های مجموعه برنامه های یزد شهر خلاق در هنرهای تجسمی و كتاب سايه های فيروزه ای، چكيده مقالات اولين همايش ملی شيوه‌های ارائه در هنرهای جديد رونمایی شد.

 

کد خبر 1081859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha