آغاز به کار همایش ملی سلامت سالمندی در جیرفت 

اصغر مکارم گفت: همایش ملی سلامت سالمندی در جیرفت آغاز به کار کرد و این همایش طی ۲ روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اصغر مکارم»، گفت: همایش ملی سلامت سالمندی در جیرفت آغاز به کار کرد و این همایش طی ۲ روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می‌شود.


رئیس همایش ملی سلامت سالمندی افزود: این همایش در ۱۴ محور شامل سالمندان در دوران کرونا، کیفیت و سبک زندگی در دوره سالمندی، تغذیه در سالمندی، سلامت روان و سلامت معنوی در سالمندی، فعالیت فیزیکی، معلولیت و توانبخشی در سالمندی، سیاست گذاری سلامت در سالمندی هدف گذاری شد.


وی بیان کرد: دیگر محورهای همایش ملی سلامت سالمندی اشتغال و استقلال مالی در سالمندان، بیماری ها و سندرم های شایع سالمندی، مداخلات ارتقاء دهنده سلامت سالمندان، دارو درمانی در سالمندی، پرستاری سالمندان، سلامت اجتماعی در سالمندی و سلامت زنان سالمند است.


مکارم یادآور شد: این همایش به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این همایش غیرحضوری برگزار می شود.


رئیس همایش ملی سلامت سالمندی ابراز کرد: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی قادر به برگزاری همایش به صورت حضوری نیستیم از این رو اعضاء هیات علمی، شرکت کنندگان و علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس سایت این همایش به صورت غیرحضوری شرکت کنند.



وی هدف از برگزاری این همایش ملی را بررسی چالش‌ها و راهکارهای حوزه سالمندی برشمرد و اظهار کرد: گروه هدف این همایش شامل کلیه رشته ها است.


مکارم در خاتمه عنوان کرد: شناخت ابعاد و ویژگی‌های مختلف حوزه سالمندی نیازمند واکاوی و بررسی‌های علمی است لذا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای ارتقاء کیفیت زندگی و ترویج فرهنگ خودمراقبتی سالمندان این همایش ملی سالمندی را برگزار می‌کند.

کد خبر 1081882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha