۱۰۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی فاقد پوشش بیمه‌ هستند

اسدی از فعالیت ۹۸ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: متاسفانه در استان حدود ۱۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این موضوع نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا اسدی» امروز (۱۳ مرداد) در دیدار با نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده ۲۹ قانون اساسی پیش بینی و تاسیس شده است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه با تاسیس این صندوق و بر اساس مصوبات مجلس، پوشش این بیمه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هم افزوده شد که تمام شهرهای استان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

اسدی در ادامه تصریح کرد: سایر اقشار از جمله رانندگان بین شهری، فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری و ... هم می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

 

به گفته وی بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بگیری بر اثر فوت سرپرست، انتقال سابقه و ... از وظایف این صندوق بیمه ای است و برای بیمه درمان نیز این اقشار تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

 

وی افزود: این بیمه چون از اعتبارات ملی بهره مند است، هر تعدادی که بخواهند می توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه افرادی که عضو این صندوق می‌شوند با پرداخت حق بیمه مختصری که دو برابر سهم فرد را دولت پرداخت می‌کند، پس از طی زمان قانونی از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی برخوردار می‌شوند، گفت: هشت سطح درآمدی برای این صندوق در نظر گرفته شده است که متقاضی یک سطح را انتخاب می‌کند.

 

اسدی از فعالیت ۹۸ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف۵۱ هزار نفر مشمول هیچ بیمه ای نیستند، اما از سال ۱۳۸۴ تاکنون، حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اند.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار نفر بازنشسته و ۷۳ نفر هم از کار افتاده شدند که ماهیانه حقوق می گیرند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اظهارکرد: متاسفانه در استان حدود ۱۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این موضوع نگران کننده است.

 

اسدی یادآور شد: رئیس جمهور سابق ۱۵ مهرماه روز روستا، طرحی را کلید زد که بر اساس آن، سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تا پنج سال اول کمک هایی برای آنها در نظر گرفته شود. اما متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

 

وی گفت: در این خصوص سهمیه خراسان جنوبی تحت پوشش قرار دادن ۳۵ هزار نفر است که امیدواریم در دولت سیزدهم محقق شود.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در پایان افزود: متاسفانه برخی از افراد بیمه شده، بعد از چند سال دیگر توان مالی برای پرداخت حق بیمه ندارند و واریزی خود را قطع کرده اند. اما مصوبه ای وجود دارد که در سالهایی که به تشخیص هیئت دولت خشکسالی شدید شناخته شود، دولت باید کل حق بیمه افراد را پرداخت کند که نیاز است این موضوع پیگیری شود.

 

 

کد خبر 1081904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha