افزایش گردش کار کتابفروشان با طرح‌های فصلی فروش کتاب

زارع با بیان اینکه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب توانسته به افزایش نقدینگی کتابفروشان کمک کند، گفت: معمولا در زمان اجرای این طرح‌ها، گردش کار کتابفروشان حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند .

«محمد زارع» در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،گفت: این‌روزها مردم به این طرح‌‌ها عادت کرده‌اند. نگاهی به آمار «طرح تابستانه 1400» نشان می‌دهد که این دوره کتابفروشان استقبال بسیار خوبی از طرح داشته‌اند و به تناسب آن مردم نیز اقبال خوبی نسبت به طرح دارند.



مدیر انتشارات «شایسته» بیان کرد: در این میان ضروری است به کتابفروشی‌هایی که نمی‌توانند در مدت یک هفته اعتبار خود را به صورت کامل هزینه کنند مدت بیشتری زمان بدهند تا به پایان برسد و اعتبار آن‌ها نسوزد.


زارع همچنین به بحث بالا رفتن قیمت کتاب اشاره کرد و افزود: نسبت به سه سال قبل بودجه‌ها خیلی زود تمام نمی‌شد و مردم می‌توانستند کتاب بیشتری خریداری کنند اما امروز با 300 هزار تومان شاید بتوان دو یا در نهایت سه کتاب خریداری کند.



وی در ادامه بر ضرورت افزایش اعتبار و بودجه کتابفروشی‌ها تاکید کرد و یادآور شد: اجرای این طرح در این سال‌ها توانسته به افزایش نقدینگی آن‌ها کمک کند و زمان  طرح‌های فصلی، فروش کتاب معمولا گردش کار کتابفروشان حدود 70 درصد افزایش پیدا می‌کند که نشان دهنده موفقیت آن است.

 

مدیر کتابفروشی «شایسته» تبریز عنوان کرد: به نظر می‌رسد به دنبال استقبال مردم از طرح‌های فصلی فروش کتاب خصوصا در دوره‌های اخیر بهتر است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه بیشتری برای این طرح‌ها در نظر بگیرد تا اثرگذاری بهتر و مناسب‌تری داشته باشد.

 

گفتنی است، در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خریداران می‌توانند تا پانزدهم مردادماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح،‌ کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.

کد خبر 1081949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha