طرح تلاوت ملی با مشارکت بچه‌های مسجدی در کردستان اجرا می‌شود

کامل گلباغی گفت: طرح تلاوت ملی با حضور ۱۵۰ نفر از بچه‌های مسجدی و عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و موسسات قرآنی کردستان در این استان اجرا می‌شود.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: طرح ملی تلاوت ویژه پسران 8 تا 14 سال و دختران 10 تا 15 سال است که به منظور کشف و پرورش استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این طرح باید در سایت ملی تلاوت به آدرس اینترنتی www.melitelavat.ir ثبت نام کنند، افزود: براساس اجرای این طرح سهمیه کردستان 150 نفر مشخص شده که با انتخاب این تعداد از دختران و پسران عضو موسسات قرآنی و کانون‌های مساجد استان نسبت به آموزش‌ آنها اقدام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح با آموزش‌های تخصصی و اردویی مراحل قرائت قرآن کریم با الگوگیری از اساتیدی همچون مرحوم عبدالباسط، منشاوی، شحات انور و مصطفی اسماعیل، جوانان شرکت کننده در طرح آموزش خواهند دید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کردستان اضافه کرد: این طرح با همکاری شورای عالی قرآن کریم، اتحادیه موسسات قرآنی و ستاد مساجد استان عملیاتی خواهد شد.

 

 گلباغی بیان کرد: طرح ملی تلاوت در مدت زمان 6 سال در سه دوره دو ساله در سه رشته حفظ، قرآئت و مفاهیم برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در هر سال چهار ترم آموزشی دایر خواهد شد، عنوان کرد: هر ترم در مدت چهار ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 1081967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha