مسجدی‌ها همچون سال گذشته سوگواری حسینی را با اولویت حفظ سلامتی مردم برگزار می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی گفت: مسجدی‌ها همچون سال گذشته مراسم سوگواری حسینی را با اولویت حفظ سلامتی مردم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالعلی تقوی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته اند، ما باید مراسم در این دو ماه را با بسیار خوب و در سطحی وسیع برگزار کنیم، اظهار کرد: الحمدالله امسال برخلاف سال گذشته، خبرهای خوبی از ستاد ملی مقابله با کرونا و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی به گوش رسیده است مبنی بر اینکه این ستاد تصمیمی برای تعطیل برنامه های عزاداری در محرم ندارد.

                     

این استاد خارج فقه افزود: مسجدی ها به خوبی می دانند و در دوره کرونا نیز نشان دادند که باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و این وظیفه شرعی آنان است، بنابراین این گروه در محرم و صفر امسال نیز مراسم عزاداری را به خوبی و با شکوه برگزار می کنند.

 

وی اضافه کرد: اکثریت مساجد کشور دارای فضای باز کافی هستند و الان هم که هوا گرم است بیشتر می توانند از فضای پیرامون مسجد برای برگزاری برنامه عزاداری در محرم و صفر با حضور حداکثری مردم استفاده کنند.

 

تقوی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های فعال در حوزه مساجد که طبق برخی از اظهارنظرها به بیش از ده مورد می رسد، همانطور که خوب حرف می زنند، باید امکانات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به ویژه ماسک، محلول ضد عفونی کننده و دستگاه های پمپاژکننده مواد ضدعفونی کننده را در اختیار مساجد قرار دهند تا کارگزاران این خانه های خدا در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند. مراسم عزاداری محرم باید برگزاری شود و در این هیچ تردیدی نیست، البته همه دلسوزان باید برای رعایت بی چون چرای پروتکل های بهداشتی پای کار بیایند تا سلامتی مردم نیز در امان باشد.

کد خبر 1081972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha