تاثیر سیاست های مهاجرتی آمریکا بر سلامت مسلمانان در دوران ترامپ

هنگامی که قانون «ممنوعیت سفر مسلمانان به امریکا» در سال ۲۰۱۷ امضا شد دستیابی مسلمانان به بخش های اورژانس و مراقبت های بهداشتی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « openaccessgovernment»، هنگامی که قانون «ممنوعیت سفر مسلمانان به امریکا» در سال 2017 امضا شد دستیابی مسلمانان به بخش های اورژانس و مراقبت های بهداشتی کاهش پیدا کرد.

 

این تغییرات ارتباط بین سیاست های مهاجرتی و دسترسی به مراقبت های بهداشتی را برجسته می کند.

 

وقتی صحبت از سیاست های مهاجرتی به میان می آید ، لفاظی ها درباره اقلیتی که هدف این تغییر قرار گرفته اند می تواند بر دیگر شهروندان نیز تأثیر بگذارد.

 

محققان بررسی کردند که چگونه شیوع دیدگاه منفی درباره یک گروه می تواند منجر به ترس آن جامعه از تعامل با مسئولان حتی متخصصان مراقبت های بهداشتی شود.

 

در سال 2017 بازدیدهای بهداشتی از مسلمانانی که پیش از این در کشورهای ایران ، عراق ، لیبی ، سومالی ، سودان ، سوریه و یمن زندگی کرده و حالا ساکن آمریکا بودند،کاهش پیدا کرد.

 

دکتر الیزابت ساموئلز ، نویسنده این گزارش و استادیار پزشکی اورژانس در دانشکده پزشکی وارن آلپرت دانشگاه براون ، می گوید: واضح است که سیاست های مهاجرتی آمریکا می تواند تأثیرات قابل توجهی بر سلامت افرادی که در این کشور زندگی می کنند ،داشته باشد.

 

وی افزود: از زمانی که ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا برداشته شده است ما شاهد افزایش مراجعه به بخش اورژانس در میان افراد از کشورهای ممنوع الورود به آمریکا بوده ایم و من فکر می کنم  این نشان م دهد که این نوع سیاست ها چه تاثیری بر سلامت افراد جامعه می گذارد.

 

نویسندگان بر این باورند که تغییرات در دسترسی به مراقبت های بهداشتی منعکس کننده سطوح بالای استرس به دلیل شرایط ضد مسلمانان در آمریکا بوده است.

کد خبر 1082009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha