تخطی از دستورالعمل های بهداشتی جرم اجتماعی است/ ۵۳ درصد از شهروندان خرمشهر در برابر کرونا واکسینه شدند

حیدری تخطی از دستورالعمل های بهداشتی را جرم اجتماعی دانست و گفت: صنوف متخلفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند باید فوری پلمپ شوند و با نصب بنر به مردم و مشتریان آن اطلاع داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» در نشست ستاد کرونا جنوب غرب خوزستان که با حضور روسا و مدیران دستگاه های مختلف سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه از فعالیت آموزشگاه ها، باشگاه ها، رستوران ها و تالارها آن هم در شرایط بسیار سخت و خطرناک کرونایی بسیار نگران هستیم اظهار کرد: در حال تلاش هستیم تا با عزم جدی و همکاری همگان به شرایط پیش از قرمز برگردیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: در صورت تخطی از آن مرکز بهداشت به عنوان ضابط خاص دادگستری باید موارد را فورا اعلام کند. نظارت جدی و مستمر تیم مشترک نظارت و بازرسی متشکل از نمایندگان مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد.

 

وی از پلمپ فوری واحدهای صنفی متخلف و معرفی آنها به مردم خبر داد و تصریح کرد: صنوف متخلف که دستورالعمل های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا را رعایت نکنند می بایست فوری پلمپ شوند و با نصب بنر به مردم و مشتریان آن اطلاع داده شود که این صنف به سبب تخلف و تخطی از دستورات بهداشتی به ویژه در بحث کرونا پلمپ شده است.

 

حیدری تخطی از دستورالعمل های بهداشتی را جرم اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: دستورالعمل ها در رابطه با گروه های شغلی یک، 2 و سه و انجام دورکاری در سطح ادارات (استفاده از یک سوم نیروها) در شرایط قرمز ناشی از گسترش بیماری کرونا، می بایست اجرا شود.

 

وی اضافه کرد: تمامی مراجع ذی ربط این دستورالعمل به ویژه اتاق اصناف مکلف به همکاری، همراهی و نظارت مستمر و دقیق بر اجرا و رعایت درست دستورالعمل ها از سوی اصناف هستند ضمن اینکه مدیران پاساژها و اتحادیه ها نیز باید در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر به آغاز ایام محرم اشاره کرد و گفت: همانطور که دیروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر گفته شد سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول اصلی بایستی در نشستی با تمام موکب داران، حسینیه داران، هیات های مذهبی و تکیه داران به گفت و گو بپردازد و رعایت دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا را به آنان گوشزد کند.

 

وی ابراز کرد: برپایی آئین های ایام دهه محرم مشروط بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و در غیر این صورت اجازه فعالیت به هیئت های مذهبی داده نمی شود.

 

حیدری با تاکید بر لزوم استقرار نیروهای بهداشتی در مراسمات عزاداری اذعان کرد: در زمینه پذیرایی از عزاداران حسینی نیز باید مسئولان مرکز بهداشت با استقرار نیروهای شان در مکان های مختلف بر این امر نظارت جدی و دقیقی داشته باشند.

 

وی واکسیناسیون را تکلیف عمومی، سازمانی و جزو لاینفک اقدامات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 53 درصد از شهروندان خرمشهر واکسینه شدند و طی هماهنگی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی به جهت سرعت بخشی به این امر قرار شد تا کار واکسیناسیون تمام سطوح شغلی دنبال شود.

 

فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: به طور طبیعی در مسیر مدیریت و کنترل ویروس منحوس کرونا فراز و نشیب هایی داشتیم و تجربیات ذی قیمتی نیز به دست آوردیم و کادر درمان نیز روز به روز توانمندتر و با دانش بیشتری قادر به کنترل و درمان بیماران مبتلا به کووید 19 بوده و هستند اما با توجه به شرایط جدید حاکم بر کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا دلتا، نیازمند همکاری، مشارکت و رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم عزیز و شریف هستیم.

 

وی خطاب مردم جنوب غرب خوزستان عنوان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی که در جنوب غرب خوزستان وجود دارد از تمام مردم به ویژه معتمدان، متنفذان، بزرگان هیئت داران، موکب داران، تکیه داران و حسینیه داران می خواهیم که اگر قصد برگزاری مراسم دهه محرم را دارند به طور حتم محدودیت ها، ممنوعیت ها و شرایط الزام آوری را که از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده را رعایت کنند چرا که آرامش جامعه در پرتو سلامت مردم است و بر این امر ضروری مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز تاکید داشته اند و ما نیز بر این موضوع پافشاری می‌کنیم تا همگان در چهارچوب دستورالعمل‌ها اقدامات خود را از پیش ببرند.

 

حیدری همکاری و همیاری تمام دستگاه‌ها در پیشبرد امور و اهداف ستاد مقابله با کرونا را بسیار مهم ارزیابی کرد و یاد آور شد: این بیماری جهات مختلفی اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مردمی و درمانی دارد و لذا انجام امور مربوطه در این باره، به رغم مسئولیت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تنها بر عهده ی این دستگاه نیست.

 

حیدری تاکید کرد: به طور طبیعی ملاحظات و تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این موضوع اعم از رعایت و تغییر سبک زندگی مردم و پذیرش این واقعیت که بیماری کرونا یک بیماری سرکش است و بایستی با هوشمندی و هوشیاری بر آن غلبه کنیم نیز به دستگاه های مختلف برمی گردد و لذا در این وهله هوشمندی و هوشیاری مردم و رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی یک ضرورت حتمی است.

 

وی از تمام مادران خانه دار و پدران خواستار حفظ سلامت خود، فرزندان و اطرافیان آنها شد و خاطر نشان کرد: شهروندان از برگزاری میهمانی ها، مجالس، محافل و دورهمی های خانوادگی به ویژه در ایام کنونی که شرایط خطرناک قرمز ناشی از کرونا به سر می بریم به طور جدی اجتناب کنند.انتظار می رود تا با پرهیز از دورهمی های خانوادگی بتوانیم بر شرایط کنونی فائق آمده و به وضعیت بهتر برسیم.

 

کد خبر 1082104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha