رزمنده عراقی در آرزوی شناسنامه ایرانی/ زمینی که «سید رسول» را بالا برد

«سیدرسول موسوی» رزمنده عراقی است که هنگام آغاز جنگ تحمیلی از دست صدام به خاک جمهوری اسلامی پناه می آورد و جان و مال و عمر خود را برای دفاع از کشور گذاشت اکنون در حسرت داشتن شناسنامه ایرانی به سر می برد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ بیش از 34 سال از پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق می گذرد اما هنوز خاطرات، حقایق و زیبایی های بسیاری از هشت سال دفاع مقدس ناگفته باقی مانده است و نسل جدید تشنه شنیدن این ناگفته ها هستند.

 


مقام معظم رهبری بارها در جلسات مختلف طی 34 سال گذشته تاکید کردند که رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران و هم چنین فرماندهان دفاع مقدس به میدان بیایند و حقایق و زیبایی ها و ناگفته های دفاع مقدس را به شکلی زیبا و با قلمی روان برای نسل های آینده بیان کنند.

 


حوزه هنری خراسان جنوبی این بار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به میدان آمده است و با تلاش پنج ساله خود کتاب «زمینی که مرا بالا برد» را به بار نشانده است کتابی که خاطرات یک رزمنده عراقی را بیان می کند که از دست نیروهای بعثی به ایران اسلامی پناه آورده است.

 


طی مراسمی از کتاب «زمینی که مرا بالا برد» به قلم «محبوبه سادات رضوی نیا» با حضور رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و جمعی از آزادگان و جانبازان و راوی کتاب «سید رسول موسوی» در محل سینما بهمن بیرجند رونمایی شد.

 


*قدر وجود با نعمت مقام معظم رهبری را بدانید

«سید رسول موسوی» راوی کتاب «زمینی که مرا بالا برد» در این جلسه گفت: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد سفیر آمریکا به عراق آمد و طی جلسه ای از رئیس جمهور آن زمان درخواست کرد که با ایران بجنگد اما آن رئیس جمهور به خاطر بی فایده بودن جنگ و زیان های اقتصادی قبول نکرد.

 


وی در ادامه بیان کرد: آن زمان صدام نائب رئیس جمهور بود و آمریکایی ها طی جلسه ای از او خواستند که رئیس جمهور را کنار بزند و روی کار بیاید و به جنگ با ایران بپردازد و صدام هم قبول کرد.

 


این رزمنده عراقی با بیان اینکه فرزندان ایرانی یک درس بزرگ به صدام دادند، افزود: ملت ایران اسلامی با ایمان و توکل و تلاش خود توانستند صدام را شکست بدهند و نگذاشتند یک وجب از خاک جمهوری اسلامی به دست صدام بیافتد.

 

 


موسوی با اشاره به اینکه ما جز نیروهای مخالف صدام در هشت سال دفاع مقدس بودیم، ادامه داد: صدام جنایت ها و ظلم های بسیاری در حق مردم عراق کرده است و مردم عراق دل خوشی از صدام ندارند.

 


وی در ادامه بیان کرد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد به دلیل مخالفت با صدام و جنگ به همراه خانواده شبانه و به دور از چشم نیروهای بعثی به سمت ایران حرکت کردیم و در راه پدر و برادر بنده به دست نیروهای بعثی به شهادت رسیدند و بعد از چندین ساعت پیاده روی در تاریکی به خاک و نیروهای ایران اسلامی رسیدیم و پناه گرفتیم.

 


این رزمنده با بیان اینکه وجود امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای ایران اسلامی نعمت بزرگی است، از ملت ایران درخواست که از وجود امام خامنه ای بهره بگیرند و مثل عراق نشوند که آمریکایی ها برای آنان تصمیم بگیرند.

 

 

*داشتن شناسنامه ایرانی، آرزوی «سیدرسول موسوی»

«محبوبه سادات رضوی نیا» نویسنده کتاب «زمینی که مرا بالا برد» نیز به روی صحنه آمد و گفت: در مورد این کتاب سه افسوس را باید گفت و شنید و اولین افسوس این است که «سید رسول موسوی» را بسیار دیر شناختیم و افراد بسیاری همچون ایشان وجود دارند که شناخته نشده اند.

 


وی در ادامه بیان کرد: برای من افتخار است که این کتاب را قلم زدم و نوشتن خاطرات ایشان یکی از سعادت های زندگی بنده در دنیا و آخرت خواهد بود.

 

   


رضوی نیا با بیان اینکه «سیدرسول موسوی» در راه دفاع از ایران اسلامی از جان، مال، عمر و روان خود مایه گذاشته است، گفت: آرزوی بزرگ ایشان این است که یک شناسنامه ایرانی داشته باشد و تهیه یک شناسنامه ایرانی برای ایشان یک کار کوچکی به منظور قدردانی از زحمات ایشان است.

 


سخن آخر؛

رونمایی از کتاب «زمینی که مرا بالا برد» می تواند شروعی دوباره برای بیان خاطرات و ناگفته ها و اسرار خاموش شده دفاع مقدس باشد. اسراری که می تواند راه درست و عاشقی را به نسل جدید در این جنگ فرهنگی نشان دهد و دوباره ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی و عاشقانه زیستن را زنده کنند.

 


امیدواریم مسئولان مربوطه علاوه بر ترویج این کتاب های ارزشمند در فضای حقیقی به فضای مجازی نیز توجه داشته باشند چرا که نسل جدید به جای حقیقی زیستن در فضای مجازی سیر می کنند.

 

 

 

کد خبر 1082178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha