مصرف گاز «سی.ان.جی» ۱۳ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: در چهار ماهه امسال ۳۴ میلیون متر مکعب گاز «سی.ان.جی» در جایگاه‌های عرضه سوخت استان عرضه شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد دارد.

«مجتبی شکوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: مردم استقبال خوبی از مصرف «سی.ان.جی» و جایگزین شدن آن با بنزین داشته و همچنین با اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌ها مصرف این سوخت بیشتر شده و در مصرف بنزین به میزان ۳۶ میلیون لیتر صرفه جویی شده است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال، روزانه ۲۷۵ هزار مترمکعب گاز «سی.ان.جی» در استان مصرف شده است.

 

وی گفت: اکنون ۳۰ جایگاه عرضه سی.ان.جی در استان فعال است که از این تعداد ۲۰ جایگاه دو منظوره برای عرضه بنزین، نفتگاز و سی.ان.جی و ۱۰ جایگاه تک منظوره است.

 

شکوری خاطرنشان کرد: طرح گازسوز کردن آژانس ها و مسافربران اینترنتی در حال اجراست و منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع و جایگزینی آن با گاز تامین می شود، اکنون چهار کارگاه‌ مجاز در این زمینه فعال است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: از ابتدای طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی از خردادماه پارسال، تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو گازسوز شده‌ و ۱۸۶ دستگاه خودرو نیز در انتظار تعیین نوبت قرار دارند.

 

 

 

کد خبر 1082201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha