تبدیل دلارهای اختصاص داده شده به کالاهای اساسی به رانت/ تعارض منافع از اساسی ترین موضوعات در مفاسد اقتصادی است

مصری با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد دلار به بودجه کالاهای اساسی اختصاص داده شد، گفت: اگر این کالاها به طور اساسی و درست بین مردم توزیع می شد تورم کنونی ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر می شد اما متأسفانه این پول به رانت تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته (چهارشنبه 13 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سال گذشته 14 میلیارد دلار به بودجه کالاهای اساسی اختصاص داده شد و اگر این کالاها به طور اساسی و درست بین مردم توزیع می شد تورم کنونی حدود 10 تا 15 درصد کمتر می شد،  گفت: اما متأسفانه این پول به رانت تبدیل شد و سلطان های مختلف در کالاهای گوناگون شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه مهمترین بحث معیشت به ویژه برای اقشار کم درآمد، تأمین نیازهای آنها به صورت غیرمستقیم است، ادامه داد: وگرنه هر چقدر ریال، حقوق و مستمری ها افزایش و قیمت کالاها هم افزایش یابد, خدمتی به مردم نکرده ایم.

 

مصری به موضوع فساد در کشور اشاره و عنوان کرد: فساد در جایی است که امضاء و اختیار وجود دارد؛ اگر آن نقطه در محل خودش مسدود شد و از بین رفت مقدار بیشتری از فساد جلوگیری خواهد شد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعارض منافع یکی از اساسی ترین موضوعات در مفاسد اقتصادی است، گفت: بسیاری از این تعارض منافع، قانونی است؛ مجلس تلاش کرد در قالب تصویب طرح، برخی از آن ها را کاهش دهد اما متأسفانه دولت ها و برخی از نمایندگان طرفدار دولت, جلوگیری کردند. بیشتر تعارض منافع در زمانی رخ می دهد که افراد اختیار دارند هم در بخش دولتی و به صورت همزمان در بخش خصوصی فعالیت کنند.

کد خبر 1082212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha