اعضای شورای شهر دزفول در مسائل مالی و داخلی شهرداری دخالت نکنند

فرهمندپور گفت: اعضای شورای شهر دزفول از اعمال سلایق شخصی در تصمیمات و دخالت در امور مالی و داخلی شهرداری خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» امروز (پنجشنبه ۱۴ مرداد) در مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهرستان دزفول و انتخابات هیئت‌رئیسه سال اول فعالیت این شوراها که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: بر اساس قانون محل سکونت عضو شورا باید در حوزه انتخابیه باشد و بی‌توجهی به این امر مهم موجب رد صلاحیت وی می‌شود؛ بنابراین ضروری است که اعضای شوراها به ویژه شوراهای اسلامی شهرهای اقماری و روستاها اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

 

فرماندار ویژه دزفول با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر به هیچ عنوان در مسائل مالی شهرداری و امورات داخلی از قبیل تغییر و یا جابه‌جایی نیروها دخالت نکنند افزود: این امور در شرح وظایف اعضای شورا نیست و تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان برخورد می‌شود؛ همچنین جلسات هیئت شورای حل اختلاف دزفول به صورت مرتب برگزار می‌شود و با تخلفات عمدی و غیرعمدی اعضای شوراها برخورد خواهد شد و در این راستا با هیچ‌کس تعارف نداریم.

 

وی تصریح کرد: ضروری است که اعضای شورای شهر دزفول امروز سرپرست شهرداری را انتخاب کنند و یک ماه نیز برای انتخاب شهردار فرصت دارند.

 

فرهمندپور با بیان اینکه تحول و توسعه شهری و روستایی باید مهم‌ترین دغدغه و اولویت اعضای شوراهای شهر و روستا باشد عنوان کرد: همواره لوایح شورا و شهرداری به کمیته تطبیق در فرمانداری ارسال می‌شود که این کمیته در صورت مشاهده لوایح غیرمهم و غیرضروری آنها را رد خواهد کرد؛ پس لازم است که اعضای شورا به دنبال اجرای طرح‌های ضروری در راستای دغدغه‌ها و نیازهای مردم باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر دزفول باید از اعمال سلایق شخصی خودداری کنند ادامه داد: اعضای شورا برای هر موضوعی مشورت کنند و با طرح‌ها و اقداماتی که به نفع مردم است، مخالفت نکنند؛ بنابراین دود برخی تصمیمات نباید به چشم مردم برود و اعضای شورای شهر باید از خواسته‌های خود به خاطر خواسته‌های مردم بگذرند و فراموش نکنند که رضایت مردم در واقع همان رضایت خداوند است.

 

فرماندار ویژه دزفول ابراز کرد: همه ما در راستای تعالی نظام و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی که ثمره آن رضایت مردم و توسعه شهری است، حرکت می‌کنیم و هیچ‌گونه شکافی بین ما وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است که به منظور توسعه هر چه بهتر و بیشتر شهرستان تعاملات افزایش یابد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: هنوز داغ شهادت سروان باغبان زاده پلیس پرتلاش راهور بر روی دل‌هایمان سنگینی می‌کرد که سجاد دالمن مأمور پرتلاش کلانتری صفی‌آباد به شهادت رسید؛ خون این شهدا وظیفه سنگینی بر دوش ما می‌گذارد که باید به خوبی از پس آن بربیاییم.

 

فرهمندپور یاد آور شد: در روزهای اخیر در گفت‌وگو با خانواده شهدای دزفول به این امر مهم رسیده‌ام که تنها چیزی که دل آنها را آرام می‌کند به درستی انجام دادن وظایفی است که بر عهده ما خدمت‌گزاران است که این امر مهم باید مورد توجه همه مسئولان باشد؛ ضمن اینکه انتظار داریم که اعضای شورای شهر قسم مراسم تحلیف را در عمل نیز به خوبی نشان دهند.

 

در پایان مراسم جلسه تعیین هیات رییسه شورای شهر دزفول برگزار و محمد حسن پراور با هشت رای به عنوان رییس شورای شهر دزفول انتخاب شد.

 

کد خبر 1082308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha