میهمانان مراسم تحلیف وارد مجلس شدند

میهمانان مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از دقایقی پیش وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزای شبستان، میهمانان مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی از دقایقی پیش در محل صحن علنی مجلس شورای اسلامی مستقر شدند و در بدو ورود مورد استقبال محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفتند.

 

مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی قرار است ساعت ۱۷:۱۰ در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شود. در این مراسم علاوه بر روسای قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان و جمعی از مقامات و مسئولین کشور حضور خواهند داشت و به گفته سخنگوی هئیت رییسه مجلس، بر اساس آمار اعلام‌شده ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان آمادگی خود را برای حضور در مراسم تحلیف اعلام کردند؛ از بین این مقامات ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشور‌ها و همچنین فرستاده ویژه و نواب رؤسای مجالس، رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند. همچنین رؤسای مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D ۸ برای حضور در این مراسم دعوت شدند و اعلام آمادگی کردند.

 

آیت الله احمد جنتی به همراه عباسعلی کدخدایی برای حضور در این مراسم وارد مجلس شورای اسلامی شدند. همچنین غلامحسین اژه ای رئیس قوه قضاییه در این مراسم حضور پیدا کرد.

 

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم نیز در این مراسم شرکت کرد. علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم حضور دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از حسن روحانی که برای مراسم تحلیف رئیسی به مجلس آمد، استقبال کرد. در میان مهمانان خارجی می توان به مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه، سید عمار حکیم، والودین رئیس مجلس دومای روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اشاره کرد.

 

همچنین شیخ نعیم قاسم و اسماعیل هنیه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند. کریستفه الکاسیس فرستاده ویژه پاپ فرانسیس از جمله مهمانان این مراسم است.  اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، برهم صالح رئیس جمهور عراق و زواوی سفیر فلسطین نیز برای مراسم تحلیف در مجلس اسلامی حاضر شدند. اصغر  شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان و نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و خانم تاندی آر مودیسه رئیس مجلس آفریقا در مجلس شورای اسلامی برای تحلیف رئیس جمهور ایران حضور پیدا کردند.

 

در بین مهمانان داخلی، حداد عادل و علی اکبر ناطق نوری روسای اسبق مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری حاضر شدند. همچنین محمد عبدالسلام فرستاده ویژه یمن نیز به مجلس آمد تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران شرکت کند.

 

این مراسم توسط ۱۷۰ خبرنگاران داخلی و خارجی پوشش داده خواهد شد. آغاز جلسه با نواختن سرود ایران، خوش آمدگویی رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنرانی رئیس قوه قضاییه، برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید و در نهایت سخنرانی وی از بخش‌های مهم این مراسم خواهد بود.

کد خبر 1082333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha