مراسم تحلیف اعضای شورای شهر قم برگزار شد

مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در اولین جلسه رسمی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مقدس قم پس از برگزاری آئین تحلیف اعضا در فرمانداری قم، رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم برای نخستین سال فعالیت این دوره از شورا، با رای اعضا انتخاب شدند.

 

در این مراسم حسین اسلامی و حسن مالکی نژاد برای ریاست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم کاندیدا شدند که در این رأی گیری، حسین اسلامی با هشت رأی در برابر پنج رأی حسن مالکی نژاد به عنوان رئیس دوره ششم شورای اسلامی قم انتخاب شد.

 

همچنین حسین صابری و محمود مسگری نیز کاندیداهای پُست نایب رئیسی این شورا بودند که بر اساس رأی اعضا، صابری 6 و مسگری هفت رأی کسب کردند و از این رو، نام محمود مسگری به عنوان نایب رئیس این شورا ثبت شد.

 

در عین حال برای پُست دو منشی اول و دوم این شورا نیز چهار نفر یعنی مصطفی ملایی، معصومه آمره، نرجس نیازمند و ماشاءالله سعادتمندفر کاندیدا شدند که در نهایت، نرجس نیازمند با هشت رأی به عنوان منشی اول و ماشاءالله سعادتمندفر با هفت رأی به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

 

رأی گیری برای پُست سخنگویی این شورا نیز با کاندیداتوری مصطفی ملایی و محسن مُحرّری همراه بود که در نتیجه این رأی گیری، محسن محرری با هشت رأی در برابر پنج رأی مصطفی ملایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم شد.

 

همچنین در این نشست، فرماندار قم در سخنانی به حضور مردم قدرشناس و زمان شناس قم در پای صندوق های رأی انتخابات اخیر توجه داد.

 

مرتضی حیدری همچنین اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم را افرادی متین و وظیفه شناس توصیف کرد و گفت: این افراد انصافا خوب کار کردند و باید از آنان تقدیر کرد.

 

وی سپس افزود: بیش از دو هزار مصوبه از سوی اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر به کمیته انطباق ارسال و بررسی شد.

 

فرماندار قم ادامه داد: هنوز برخی افراد هستند که شوراهای اسلامی را پدیده ای زائد می شمرند و می گویند این شوراها فقط سبب افزایش هزینه ها شده است، در حالی که اگر شوراها از همان ابتدای پیروزی انقلاب شکل می گرفت، اکنون به جای سابقه ۲۰ ساله، دارای پیشینه ای حدود ۴۰ سال بود و قطعا شرایط بهتری را رقم می زد.

 

حیدری با بیان این که فعالیت شوراهای اسلامی شهرها، عمران شهری را به عدالت نزدیک تر کرده است ابراز امیدواری کرد حضور نمایندگان جدید مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا سبب پویایی و تحول بیشتر این شوراها باشد.

 

وی همچنین درباره وظیفه شوراها در انتخاب شهردار گفت: شورای شهر می تواند با انتخاب درست شهردار، شهری الگو و نمونه بسازد که مردم آن در آسایش و آرامش زندگی می کنند.

کد خبر 1082378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha