شفافیت و کارآمدی تقاضای مردم از نمایندگان محلی

منتخبین مردم در خط آغاز ششمین دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهری و شهری روستایی برای اعتلای هر منطقه قرار گرفته اند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: با برگزاری انتخابات خردادماه منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدند و کار آن ها از چهاردهم مردادماه آغاز با بکارگیری توان و نیروی مضاعف آغاز شد.

 

منتخبین مردم در خط آغاز ششمین دوره از فعالیت شوراهای اسلامی شهری و شهری روستایی برای اعتلای هر منطقه قرار گرفته و با انجام تحلیف و یادکردن سوگند برای چهار سال خدمت کردن به مردم شهر و روستای خود وارد کار شدند.

 

مردم شهر و روستا نیز از این منتخبین می خواهند با اعتمادی به از آنان شده فرصت های خوبی را برای اعتلای منطقه و توسعه و پیشرفت بکار گیرند و از تفرقه و اختلاف بپرهیزند که ماده ای سمی و مضر برای آن منطقه خواهد مردم و مردم متضرر خواهند شد.

 

انتخاب هیات رئیسه توانمند برای مدیریت شورا یک ضروت اساسی است که به دور از تفرقه و خودخواهی این کار را انجام دهند و آن دسته از افرادی که توانمندی خاصی دارند برای این تصدی نامزد شوند.

 

موضوع حیاتی و ضروری در انتخاب شهردار و دهیار ماموریت دیگر که بر عهده اعضای شوراهای اسلامی است تا مدیر محلی توانمند در حوزه های مختلف را انتخاب و این سکان را بر عهده او بگذارند.

 

تلاش مدیریت شهری و روستایی برای خدمت به مردم توسعه زیرساخت و تامین نیازهای آن منطقه است که در این میان هم افزایی بین دستگاه های اداری نقش موثری دارد و باید شهردار یا دهیار چنین ظرفیتی برای جلب همکاری داشته باشد.

 

قول و وعده های نامزدهای انتخاباتی موضوع دیگری است که باید منتخبین عهد خود را با مردم اجرایی کنند که شفاف سازی و کاهش هزینه های مازد مهمترین وعده مشترک بین این افراد بوده و در این چهارسال محقق شود.

 

*فراگیری آموزش های لازم در حوزه کاری

 

بی اطلاعی و یا کمبود دانش و تجربه منتخبین پارلمان محلی یکی از چالش هایی که بر روند خدمت رسانی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اثر می گذارد که در این میان فراگیری برخی از آموزش ها ضرورت دارد.

 

این افراد باید پیش از ورود به این عرضه می بایست این مسائل را می آموختند و یا با تجربه قبلی وارد می شوند و گرنه در حال حاضر به سمت فراگیری این دسته از آموزش ها باید بروند.

 

وزارت کشور نیز باید به این موضوع مهم برای کاهش تخلفات و پیشگیری از خطا اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دوره های آموزشی را پیش بینی و به مرحله اجرا بگذارد.

 

استانداری ها برای پاسخ به بخش هایی این دغدغه، کارگاه و جلسات آموزش برای اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی کرده اند که این موضوع در استان اصفهان به قول کارشناس امور شوراهای اسلامی استانداری اصفهان انجام می پذیرد.

 

«علیرضا خبازیان« ادامه داد: دوره های آموزشی برای منتخبین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده و در بودجه شهرداری ها نیز از امسال برای اجرای دوره های سالیانه مدنظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی در شناخت و کسب آگاهی موثر و کارآمد است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بخشی از اعضای پارلمان محلی کمترین تجربه و دانش را دارند آنگاه در مسیر خدمت رسانی و فرآیند کاری اختلاف و مشکلاتی را با شهرداری، دهیاری و دیگر ادارات پیدا می کنند.

 

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور حفظ سلامت کار و کاهش مشکلات و از طرفی برای افزایش عملکرد در این دوره ها شرکت کنند و همچنین خود به دنبال فراگیری آموزش های لازم بروند.

 

*نقش تسهیلگری شوراها در خدمت به مردم

 

تشکیل مجلس ملی یا محلی برای تسهیل امور مردم و پیگیری مطالبات عمومی است و با این تفاوت که نقش نمایندگان مجلس در سطح کشوری ولی نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی نقش منطقه ای دارند.

آنان باید در تصدی مسئولیت خود قوانین و شرایط را برای کسب و کار و زندگی افراد جامعه تسهیل و نباید رفتار و برنامه ریزی های آنان دردسر ساز شود.

 

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا قوانین و ضوابط را در مدیریت محلی به گونه ای ساختارمند سازند تا مردم منطقه خود از آن برای بهبود شرایط زندگی استفاده و شرایط آسان شود.

 

ناکارآمدی برخی از تصمیم سازی ها باعث شده مردم به زحمت افتاده و شوراهای اسلامی تنها مشکلات را افزایش داده و هیچ منفعتی در خدمت رسانی نصیب مردم نکرده اند.

 

استاد جامعه شناس دانشگاه آزاد اصفهان پیرامون این موضوع مهم گفت: اگر برنامه ریزی ها بر اساس دانش و مهارت خاصی صورت بگیرد آنگاه شاهد بهبود شرایط می شویم.

«رضا اسماعیلی« اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس محلی سعی کنند تا در امر وکالت خود برای بهبود زندگی کار ارزشمند و موثری را انجام داده تا ماندگار شود.

 

*هم افزایی عمومی و پاسخگویی به مردم

 

خبرهایی که از مشکلات شوراهای اسلامی و تخلفات مدیریت شهری در رسانه ها در این دوره های گذشته منتشر شده زنگ خطری برای هر منطقه است که چگونه معتمدین مردم دچار چنین خطاهایی شده و به دلیل عدم نظارت مجموعه تحت نظارت آنان به سمت فساد رفته اند.

مردم از منتخبین خود در آغاز کار می خواهند که با هم افزایی بین کارشناسان و خبرگان و حتی کاندیدهایی که در میدان انتخابات پیروز نشدند مسیر را برای خدمت تسهیل و شرایط را فراهم سازند.

پاسخگویی شفاف و روشن به مردم جلوی خیلی از این فسادها را می گیرد و بیت المال محلی را حفظ خواهد کرد و البته مردم نیز حق دارند این مسائل را مطالبه کنند.

 

کد خبر 1082406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha