عزاداری های همراه با معرفت سبب ارتقای معنویت و اخلاق در جوانان می شود

حجت‌الاسلام موسوی گفت: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه قیدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به برگزاری آئین‌های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری طی هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ شاخص‌هایی داشت که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

حجت الاسلام علی موسوی به قرار گرفتن در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: واقعه فلسفه بزرگ قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت در منشور قیام خود فرمودند: برای اصلاح در امت جدم حرکت کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

 

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال انسان را موجودی مسؤول آفریده و از این رو انسان در مقابل خود خانواده، جامعه و جهان مسئولیت دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسؤولیت داشتن در قبال سلامت عمومی جامعه و نقطه مقابل آن احساس بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی است که از دیدگاه اسلام به شدت مذموم است.

 

موسوی به فرا رسیدن ایام محرم اشاره کرد و افزود: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد.

 

امام جمعه قیدار با بیان اینکه عزاداری ایام محرم، باید متعارف و به شکل سنّتی باشد و سوژه و بهانه دست بدخواهان تشیّع ندهد، ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد ورود برخی بدعت‌ها نظیر آلات موسیقی و اشعار نامناسب بوده‌ایم که باید همه تلاش کنند تا این بدعت‌ها از بین رفته و عزاداری با همان شیوه سنتی که مورد تاکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بود برگزار شود.

 

وی تاکید کرد: مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌هاست، چرا که از آماده‌ترین زمان‌ها برای احیای ارزش‌هاست که در این زمینه روحانی و مداحان و مسؤولین هیأت‌ها نقش اساسی و محوری دارند و باید از گنجینه عظیم عاشورا استفاده کرد و به مجالس عزاداری غنا بخشید.

 

کد خبر 1082446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha