تحصیل ۸ هزار دانشجو از ۴۰ کشور در دانشگاه ادیان ومذاهب قم

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت : در این دانشگاه هم اکنون ۸ هزار دانشجو از ۴۰ کشور جهان تحصیل می‌کنند که در ماه‌های آینده این رقم به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در نشست مشترک مقامات بوسنی و هرزگوین و مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب که صبح امروز(جمعه ۱۵مرداد)بر گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دو کشور ایران و جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران و بوسنی تاکید شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست با اشاره به اینکه این دانشگاه تنها دانشگاه ادیان و مذاهب به شمار می‌رود راه اندازی این مجموعه علمی را افتخاری برای حوزه علمیه قم و ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: این دانشگاه به صورت غیر دولتی فعالیت می‌کند، اما توانسته در سطح بین الملل جایگاه خودش را حفظ کند.


آقای نواب افزود: در این دانشگاه هم اکنون ۸ هزار دانشجو از ۴۰ کشور جهان تحصیل می‌کنند که در ماه‌های آینده این رقم به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به برنامه‌های گسترده دشمنان برای اسلام هراسی یادآور شد: جهان امروز جهان اسلام هراسی است و حل این مشکل تنها در سایه تعامل و گفتگو بین ادیان و مذاهب میسر خواهد بود.

 

وی آمادگی این دانشگاه را برای گسترش همکاری‌های علمی و اعزام دانشجو و تبادل دانش و تبادل استاد بین دانشگاه‌های بوسنی و هرزگوین و دانشگاه ادیان مذاهب اعلام کرد.

 

در این نشست وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین نیز شرکت در آیین تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران را از اهداف سفر خود به این کشور اعلام کرد و گفت: برای من و کشورم افتخار بزرگی است که توانستم در این آیین حضور یابم و علاقه و دوستی کشورم را نسبت به ملت ایران اعلام کنم.

 

خانم بیسرا تور کوویچ با قدردانی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به کمک‌ها و پشتیبانی‌هایی که در طول سال‌های گذشته به ویژه در دوران جنگ در این کشور داشته‌اند تصریح کرد: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران غیر قابل ارزش گذاری مادی است چنانچه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران نبود الان مشاهده وجود کشوری به نام بوسنی نبودیم.

 

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای ایران و بوسنی افزود: هیچ گاه ملت بوسنی محبت ملت ایران را فراموش نخواهد کرد و برای همیشه و در همه جا شهادت خواهم داد که اگر کمک‌های ایران نبود امروز در کره زمین کشوری به نام بوسنی وجود نداشت.

 

رئیس شورای وزیران بوسنی در ادامه گفتگو بین ادیان و مذاهب را مهمترین موضوع دنیای امروز دانست و گفت: متاسفانه اسلام هراسی طرح اصلی قدرت‌های بزرگ برای غلبه بر کشور‌های اسلامی است و اسلام هراسی تنها در اروپا نیست بلکه در کشور من هم افکاری هستند که تلاش می‌کنند تا اسلام را دین خشونت و قتل و غارت نشاندند.

 

خانم بی سرا تور کویج معرفی چهره واقعی اسلام به جهانیان را از مهمترین وظایف علما و اندیشمندان به ویژه دانشگاه ادیان و مذاهب برشمرد و یادآور شد: معرفی حقیقت اسلام پروژه اسلام هراسی را خنثی می‌کند بلکه موجب جذب دیگر مکاتب و ادیان به دین اسلام شود.

وزیر امور خارجه بوسنی با ابراز تاسف از وجود برخی ادیان تندرو و افراطی در این کشور خاطرنشان کرد: مبارزه ما علیرغم توقف جنگ نظامی همچنان ادامه دارد و ما به صورت غیر نظامی مبارزه می‌کنیم، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که روزی به جنگ نظامی تبدیل شود.


وی آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین مجامع علمی و دانشگاهی دو کشور اعلام کرد و گفت: برای گسترش این همکاری‌ها با ایران از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی حمایت می‌کنیم و راه را برای توسعه این همکاری‌ها هموار خواهیم کرد.

کد خبر 1082477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha