تکریم امام حسین(ع) تکریم فطرت انسانی است

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه اعتقاد به امام حسین(ع) با فطرت و شریعت جامعه انسانی گره خورده است و گفت: تکریم امام حسین(ع) تکریم فطرت انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان»  در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۱۵ مرداد) با تسلیت فرار رسیدن ماه محرم، به روز پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای پاسداری از نوامیس شیعه در مقابل ظلم ایستادند و جان خودشان را هزینه کردند.  

امام جمعه سنگر افزود: ما شنیده بودیم که مقام معظم رهبری در خیلی از سخنرانی ها فرموده بودند: «نسل جوان ما چیزی از نسل گذشته کم ندارند» همین نسل جوان از مرزها گذشتند و مدافعان حرم با سن های کم مشتاقانه و داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله رفتند، حریم آل الله فقط در منطقه جغرافیایی سوریه و حرم زینبی(س) محصور نمی شود بلکه می توانید در شهر خودتان باشید ببینید که حریم دین و شریعت در کجاست.

وی تصریح کرد: گاهی نه برای دل خودمان بلکه برای شادی پروردگارمان باید پا را بر هوای نفس بگذاریم.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه مراسم های ماه محرم را پرشور و باشعور با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم، اظهار کرد: ویروس کرونا با زندگی مردم اجین شده و ما نمی توانیم خیلی از امورات را تعطیل کنیم، اما همانطور که برای سلامت جان و بدن انسانها نمی توانیم درمانگاه ها و بیمارستان ها را تعطیل کنیم نباید برای سلامت روان و معنویت جامعه نیز عزاداری های ماه محرم و صفر تعطیل شود.

وی با تاکید بر اینکه روان و معنویت جامعه در گرو عزاداری های سیدالشهدا و ارتباطی است که با اهل بیت عصمت و طهارت داریم، گفت: ماه مبارک رمضان و ماه محرم ۲ مناسبت بزرگ الهی است و ذخیره راه زندگی ما مسلمانان و بشریت است.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: اگر چه ما در جهت تقویت معنوی و روحی مومنین شاید بی‌بدیل و ممتاز است اما یکی از بهترین عوامل تعادل فردی و اجتماعی، تقویت انسجام دین و عواطف ایمانی و انسانی ما خصوصا تعامل اقوام و مذاهب و فرهنگ ها منوط به این ۲ماه مبارک است.


حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: اگرچه ماه مبارک رمضان بین مومنین و متدینین نفوذ بیشتری دارد اما مناسک عاشورای ماه محرم برای همه اقشار و مذاهب همه گونه اعتقادات روز مهمی است و می آیند برای اباعبدالله عزاداری می کنند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به امام حسین(ع) با فطرت و شریعت جامعه انسانی گره خورده است و قیام اباعبدالله قیامی در مقابل ظلم بود، افزود: تکریم امام حسین(ع) تکریم فطرت انسانی است.

وی خطاب به بعضی از هیات امناها که بخاطر ترس ممکن است درب مساجد را برای عزاداران باز نکنند، گفت: این عزاداری را بین پاسداشت و بهداشت می توان جمع کرد و مردم ما در محرمی که گذشت ثابت کردند و نشان دادند که با ایده و ابتکار هم رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند و هم عزاداری سیدالشهدا را برگزار کنند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه دهه اول محرم به نام دهه«امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده است، اظهار کرد: اصلاح جامعه از مسیر امر به معروف و نهی از منکر است و با توجه به اینکه مسائل عفاف، حجاب و حیا در جامعه و آسیب های ناشی از آن بسیار مهم و قابل توجه است اما نباید امر به معروف و نهی از منکر را فقط محدود به این ها کنیم چرا که گاهی عملکرد مسئولان و اصلاح حاکمان مهمتر از حجاب است زیرا گاهی دین مردم منوط به عملکرد حاکمان است.


وی بیان کرد: در روایات شریف اهل بیت (ع) هم داریم که فرمودند«مردم بر دین حاکمان خودشان هستند»، ما به بعضی منکرات خیلی می‌پردازیم اما به بعضی دیگر برای اینکه برای مسئولین هزینه دارد یا نمی پردازند و یا زیاد توجه نمی‌کنند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به چند منکر در بخش سنگر که مسئولین نسبت به آن بی تفاوت هستند، اظهار کرد: تضریع حقوق مردم در محیط زیست با برداشت بی رویه شن و ماسه، جنایت زیست‌محیطی که با دپو زباله در جنگل های سراوان اتفاق افتاده است و سکوت خبری و غفلت های مدیریتی که سلامت جامعه مردم را به خطر می اندازد.

وی گفت: وقتی به این منکرات پرداخته نمی شود و مردم نیز می‌بینند مسئول جامعه اسلامی سکوت کرده و کاری نمی‌کند، می‌ترسند اگر حرفی بزنند برایشان هزینه داشته باشد از این رو مردم هم نسبت به دین شان عقب می نشینند و حجاب و. عفافشان شل تر می شود.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسئولین است و باید در همه جاها ورود پیدا کند،  تصریح کرد: برای احقاق حقوق مردم از دادستان کل کشور، رئیس قوه قضاییه و... تقاضا داریم جلوی این منکرها گرفته شود و کسانی که آسیبی بر این مملکت زدند به میز محاکمه بکشانند چرا که صدام حسین نتوانست طی هشت سال به این کشور ضربه ای که این دولت زد را به ما بزند.

وی اضافه کرد: با اینکار و تحقق امر الهی امر به معروف و نهی از منکر  به کام مردم شیرین می‌شود و وقتی مردم این رفتار را شما دیدند در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز همراهیتان می کنند.

وی در ادامه همچنین از «رئیسی» رییس جمهور منتخب مردم خواستار اصلاح نظام بانکی در کشور اسلامی ایران شد و افزود: بانک ها بخصوص بانک های خصوصی در قضیه ارز و سکه، در گرانی مسکن، در قیمت زمین و... نقش مهمی دارند که اقتصاد کشور و معیشت مردم را آسیب زده است.

وی با تاکید بر بانک‌ داری اسلامی اظهار کرد: چرخ تولید با عدم اصلاح بانک‌ها نمی‌چرخد و  بدون اصلاح بانک‌ها نمی‌توان جامعه اسلامی داشت و این دغدغه حضرت امام(ره) بعد از ۴۲ سال هنوز محقق نشده است.

وی در ادامه در خصوص آغاز به کار دولت جدید و شوراهای شهر و روستا و مراسم تحلیف نیز بیان کرد: این منتخبین مردم در مراسم تحلیف در پیشگاه ملت به قرآن کریم سوگند خوردند و این  قسم خدمت است و خدمت به مردم، خدمت به خدا است.

حجت الاسلام محمدیان جایگاه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را لغزنده ترین جایگاه دانست و افزود: در این مسیر اگرچه بعضی‌ها مردود شدند خیلی ها رفتار دوگانه و رو به جلو داشتند اما این مطلب را به عرض منتخبان ملت و مردم باید برسانیم در قانون اساسی نماینده مردم هستید و در جایگاهی که هستید باید به مردم خدمت کنید چرا که برای رسیدن به اینجایگاه روی خون ۲۵۰ هزار شهید نشسته اید و  ما از این جایگاه لغزنده نداریم.

حجت الاسلام خاطر نشان کرد: از خون شهدا این مسئولیت ها به دست ما رسیده است و اگر کسی خطایی کند بدجور تقاص خـواهد داد از این رو رئیس جمهور و نمایندگان باید نگاه بدون تبعیض به مردم داشته باشند و جزو اولویت‌های آن ها رفع مشکلات مردم باشد چرا که اعتماد مردم و نظام جمهوری اسلامی به آنان فقط با خدمت صادقانه جواب داده می شود.

کد خبر 1082480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha