غدیر تحریف ناپذیر است

حجت الاسلام موسوی خراسانی در انتقاد به تحریف کنندگان عید غدیر گفت: عید غدیر در کتب اهل سنت و توسط ۱۱۰ نفر از صحابی پیامبر قابل اثبات است و کم رنگ ماندن غدیر نسبت به عاشورا سبب تحریف غدیر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان حجت الاسلام سید علی موسوی خراسانی در همایش غدیر یاوران با بیان اینکه اگر همانند ایام محرم و عاشورا به عید غدیر پرداخته می شد، غدیر انکار نمی شد، گفت: مساله غدیر از منابع معتبر اهل سنت  است و توسط بیش از ۱۱۰ صحابه اهل سنت روایت شده است و قابل اثبات است 
امام جمعه گلشهر در انتقاد از کسانی که به تحریف مساله غدیر می پردازند، بیان کرد: آنچه که در کتب معتبر و دانسته های خود شما حتی با مفهوم دوستی تبیین کنید و داشته های خودتان را تحریف نکنید.
وی با یادآوری اینکه کسی منکر شهادت امام حسین (ع) و حادثه خونین عاشورا نیست، تاکید کرد: شرق و غرب دنیا برای امام حسین (ع) در روز عاشورا عزاداری می کنند اما پرداختن به امیرالمؤمنین(ع) و عید غدیر که مهم تر از حادثه عاشورا است فراموش کردیم‌.


حجت الاسلام موسوی خراسانی با تبیین روایات در خصوص اطعام غدیر، به روشنفکران توصیه کرد: عید غدیر و دهه امامت از شعائر اسلامی و از ایام شاد مردم است لذا هرگونه کار خیر خود را در این ایام با ارادت به مولی امیرالمونین (ع) انجام دهید و بدانید که شیعه فقط عزاداری و حزن نیست.
امام جمعه گلشهر از آذین بندی شهر گلشهر با پرچم های امیرالمؤمنین (ع) و فعال شدن مساجد این شهر برای اطعام شب و روز غدیر خبر داد.
در ادامه محمد حسین طاهری با یادآوری اطعام بیش از ۲۰ هزار نفری در سال گذشته، از اطعام بیش از ۳۵ هزار نفری غدیر در سال جاری خبر داد و گفت: عید غدیر باید به نقطه ای برسد که فراتر از اعیاد دیگر و محرم و صفر در نزد مردم شود.


دبیر ستاد اجرایی غدیر از نصب هزار پرچم مزین به نام‌ امیرالمؤمنین  در شهر گلشهر و بیش از دو هزار پرچم در شهرهای گلپایگان و گوگد خبر داد و بیان کرد: پویش های هر خانه یک پرچم  و هر کاسب یک پرچم  و آذین بندی خیابان ها شکل گرفت و پوستر هایی با نام امام علی (ع) در سطح مغازه های شهرستان نصب شد
وی با تاکید بر این نکته که زیبایی غدیر به مردمی بودن آن است از آغاز جشن های محله محور در دو محله از شهرهای گوگد و گلپایگان خبر داد و افزود: پویش مجازی تا ابد غدیری می مانیم هلال احمر گلپایگان در سطح کشور مطرح شد و مورد تقدیر  قرار گرفت.
طاهری در پایان به ساخت کلیپی توسط گروهی از مداحان و رسانه های شهرستان اشاره کرد که از شبکه های  اصفهان و قرآن پخش شد.
به گزارش شبستان، در پایان این همایش از هر جریان و گروه فعال غدیری در شهرستان گلپايگان تقدیر شد./

کد خبر 1082499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha