دومین نشست هم اندیشی گروه های تئاتر بچه های مسجد در حوزه هنری زنجان تشکیل شد

دومین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی حوزه هنری استان زنجان با کارگردانان تئاتر بچه ‎های مسجد در خصوص همکاری و فعالیت بیش از پیش جهت گسترش گرو‌ه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در سطح شهر در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس حوزه هنری استان زنجان در این نشست به تدوین سند تحول زیست‌بوم استان در حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: این نهاد فرهنگی در نظر دارد با تدوین سند تحول نقشه راهی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی هنری استان تعریف و تبیین نماید.

 

امیر نعمتی بر تولید نمایشنامه‌های فاخر و ارزشی بر اساس زیست بوم استان تأکید کرد و افزود: برای پیشبرد این هدف شناخت رویدادها و وقایع انقلابی، مذهبی و تاریخی استان لازم و ضروری است.

 

وی گفت: هنر تئاتر و هنرمندان استان این قابلیت را دارند که با تولید و اجرای نمایشنامه‌های ارزشی بر اساس زیست بوم استان جریان‌ساز برخی وقایع و رخدادهای انقلابی و تاریخی پر اهمیت در استان باشند.

 

رییس حوزه هنری استان زنجان بر جایگاه و تأثیرگذاری هنر تئاتر با بهره‌مندی از ظرفیت فضاهای معنوی مساجد بعنوان بهترین پایگاه مردمی برای پیشبرد و ارتقاء اهداف هنر دینی و اسلامی تأکید کرد و افزود: بسط و گسترش گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با ضرورت توجه به آموزش نقالی از دیگر اهداف راهبردی سند تحول زیست بوم استان است.

 

وی اظهار کرد: مسئولین گروه‌ها تئاتر بچه‌های مساجد جهت تشکیل گروه‌های بیشتر برای تمرین و اجرا و همچنین جلب اطمینان و اعتماد خانواده اعضاء گروه‌های نمایشی از حضور فرزندان خود در این فضاها و گروه‌ها بایستی بیش از پیش فعالیت نمایند.

 

در ادامه هر یک از حاضران و سرپرستان گروه‌های تئاتر بچه‌های مساجد در خصوص رفع مشکلات، هماهنگی مساجد جهت تمرین و اجرا و برگزاری کلاس‌های آموزشی به بیان نظرات، انتقادات، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

کد خبر 1082561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha