مجوز برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) اقدام بجا و شایسته ای است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام سازمان تبلیغات اسلامی برای اقدام مجوز جهت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) گفت: این اقدام به جا و شایسته است.

مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم گفت: اقدام سازمان تبلیغات در بحث برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام مناسب و شایسته ای است. از نظر ما نیز برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان و یارانش در چهارچوب رعایت مقررات بلامانع است.

 

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دو سال گذشته مراسم های مذهبی که برگزار شده است چه در ماه مبارک رمضان و چه در محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است و متدینین این امور را به خوبی رعایت کرده اند اما می بینیم عده ای تا بحث محرم و عزاداری پیش می آید سخنانی را در مورد اینکه این مراسم نباید برگزار شود چرا که باعث شیوع بیماری کرونا می شود، مطرح می کنند در حالی که صحبت هایشان غیر کارشناسی و بدون بررسی کارشناسی است.

 

وی اضافه کرد: ریشه این حاشیه سازی ها و مسایل در خارج از کشور است که عده ای اعتقادات و تقویت اعتقادات دینی مردم را زنگ خطری برای خود می دانند. اگر امروز انقلاب اسلامی ما توانسته است با قدرت به راه خود ادامه دهد به دلیل همین اعتقادات مذهبی مردم است و اگر اینها کمرنگ شود و ضعیف شود، قطعا مسیر انقلاب نیز دچار انحراف می شود.

 

نماینده فردوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر مسئله ای که به اعتقادات دینی مردم ربط دارد توسط دشمنان به نحوی مخدوش می شود. در حال حاضر می خواهند مراسم عزاداری محرم را که مردم ایران با آن عجین شده اند، تحت الشعاع قرار دهند و آن را کمرنگ کنند. قطعا آنها هیچ گاه به این اهداف خود نخواهند رسید چرا که برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یارانش تبدیل به فرهنگی در جامعه اسلامی ایران شده است.

کد خبر 1082583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha