اجرای طرح بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی در ملایر

مهدوی گفت: همزمان با ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر طی دهه اول محرم در ملایر اجرا می شود.

«امیر مهدوی »در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر همه ساله همزمان با ایام ماه محرم و صفر برنامه‌های ویژه این ایام را در قالب طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌کند که امسال این برنامه‌ها با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در چار چوب قوانین برگزار خواهد شد.

 

  کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر  افزود: برنامه بصیرت عاشورایی با هدف تببین قیام عاشورا ،  بیان صحیح وقایع نهضت حیینی و تقویت باورهای دینی  ، برنامه های مذهبی متناسب با شرایط کرونا  با اجرای صحیح نیت واقفین  اجرا می شود.

 

وی  با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه‌های این اداره در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با شب اول محرم شروع می‌شود، افزود:  قرار است به مدت 11 شب همه برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در فضای باز  پارک ومقبره سیف الدوله برگزار شود.

 

مهدوی گفت: با وجود همه پروتکلهای بهداشتی  باز هم ما تابع قانون هستیم و هر زمان  شرایط اجازه برگزاری برنامه را ندهد ما از اجرای برنامه ها صرف نظر  خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه  اداره اوقاف و امور خیریه امسال شور حسینی را همراه با شعور حسینی اجرا خواهد کرد و به سلامت مردم توجه ویژه‌ ای دارد تصریح کرد: برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در این ده شب شامل  شروع برنامه  ها با قرائت قرآن، سخنرانی  ، ذکر ادعیه و زیارت عاشورا و سینه زنی خواهد بود.

 

مهدوی  گفت: در برنامه ها هیچ گونه پذیرایی را نداریم و همچنین اطعام و نذورات نیز  صرفا مطابق با دستور العمل های بهداشتنی انجام خواهد شد.

 

 وی با اشاره به اینکه قرار است بر اساس نیت واقفان  از محل موقوفات مرتبط کمک به هیات های مذهبی مناطق محروم را داشته باشیم از راه اندازی کاروان عزاداری با حضور مداحان بدون حضور جمعیت در ایام دهه اول محرم خبر داد و گفت:  آماده سازی بقاع متبرکه و شاخص و همچنین بقاعی که ظرفیت اجرای برنامه های محرم را دارند از دیگر برنامه های طرح بصیرت عاشورایی توسط اداره اوقاف و امور خریه ملایر است.

 

  کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر   فضا سازی بقاع متبرکه متناسب با ایام ماه محرم و صفر را نیز از دیگر برنامه های این اداره  دانست و  تصریح کرد: طرح  شمیم حسینی نیز در ماه محرم  از سوی اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

 

وی افزود: در طرح شمیم حسینی  اطعام دهی  در دهه اول محرم و شب های جمعه از محل نیت واقف  مرحوم سیف الدوله و دیگر واقفان را داریم و غذا با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و با مجوز بهداشت و درمان پخت و بین خانواده های کم برخوردار و حاشیه شهر توزیع می شود  و همچنین در صورت امکان توزیع بسته های معیشتی نیز در این طرح در دستو کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه همه ساله برنامه های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه نیز برگزار می شد گفت: امسال با توجه به شرایط موجود برنامه های ما از طریق دو کانال تکیه ابواالفضل و امام زاده عبد الله ملایر  با همکاری دو نفر از مبلغان در کانال فضای مجازی  منتشر و بارگزاری خواهد شد.

کد خبر 1082600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha