هیچ هیئتی با حفظ شیوه نامه های بهداشتی تعطیل نمی شود/ شهرها با استفاده از ظرفیت مردمی سیاه پوش می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به رویکردهای کلی لحاظ شده در برگزاری مراسم ماه محرم گفت: سعی بر این است امسال  هیچ هیئتی با حفظ شیوه نامه های بهداشتی تعطیل نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی، شنبه(۱۶ مرداد) در نشست خبری با اشاره به اینکه سال گذشته دغدغه های فراوانی نسبت به برگزاری مراسم محرم وجود داشت؛ افزود: سلامت جزو دغدغه های جریان مذهبی هست کمااینکه این جریان قبل از محرم هم با دغدغه تکلیف محور خود کمک کار کادر درمان شد.

 

 




مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: جریان مذهبی قبل از آنکه طرج هوشمندِ امروزی مطرح باشد، خود برای برگزاری نمازجماعت و مراسم مذهبی شیوه نامه هایی را با همکاری کارشناسان بهداشتی تدوین می کرد.

 

 



وی به رضایتمندی وزارت بهداشت از برگزاری مراسم مذهبی و اعلام رعایت ۸۰ تا ۹۰ درصدی رعایت پروتکل ها توسط مسجدی ها و مذهبی اشاره و تصریح کرد: این امر اطمینان مجموعه پزشکی به جریان مذهبی را بیشتر کرد.

 

 



حقانی ضرورت تبعیت از شیوه نامه های بهداشتی توسط جریان مذهبی را نشانه ولایت مداری و تکلیف محوری دانست و اظهار کرد: امسال هم از مدتها قبل این شیوه نامه ها بازنگری شد که برگزاری مراسم در فضای باز در اولویت است.

 

 



وی استفاده از ماسک رفع ممنوعیت استفاده از سنچ و طبل، دسته روی هیئت صرفا" در محله و بدون تجمع در زمان و مکان خاص، نذورات برون بر، فعالیت موکب های صوتی، ممنوعیت اطلاع رسانی شهری برای عزاداری و... را مورد تاکید قرار داد.

 

 



حجت الاسلام حقانی خاطرنشان کرد: امسال تمهیدات خوبی برای سیاه پوش کردن شهر با استفاده از ظرفیت مردمی اندیشیده شده و یک ساختمان در کرمان همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین سیاه پوش خواهد شد.

 

 




وی شعار محرم امسال را "زیر علمت امن ترین جای جهان است" و "نسل در نسل در پناهت هستیم" اعلام و بیان کرد: روضه های خانگی ممنوع اما خانوادگی بلا اشکال است و  پویش های مردمی مختلفی طراحی شده و سعی بر این است امسال  هیچ هیئتی با حفظ شیوه نامه های بهداشتی تعطیل نشود.

 

 

 

حجت الاسلام حقانی با این توضیح که منظور از روضه های خانگی، برگزاری در فضای مسقف است؛ افزود: اما در حیاط خانه ها اشکالی ندارد.

 

 

 

وی در پایان از برگزاری مراسم عزاداری در بیت سادات خوشرو خبر داد.

 

کد خبر 1082606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha