فراخوان مسابقه عکاسی «قیام حسینی و مسئولیت اجتماعی» در مازندران منتشر شد

محمدی گفت: ستادامر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با هدف فرهنگ‌سازی ترویج معروفات و پیشگیری از منکرات، نخستین مسابقه عکاسی با عنوان «قیام حسینی و مسئولیت اجتماعی» با مهلت ارسال آثار تا۱۰مهر۱۴۰۰ را برگزار می‌کند.

«مهرداد محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه امسال برای اولین بار در هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر که از ابتدای ماه محرم آغاز می‌شود مسابقه ویژه‌ای با محوریت فریضتین و شیوه‌های موثر ترویج این واجب فراموش شده در سطح استان مازندران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مسابقه به همت مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب با همکاری معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز مازندران و دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تدارک دیده شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه فراخوان این مسابقه عکاسی با عنوان «قیام حسینی و مسئولیت اجتماعی» و در قالب جشنواره بزرگ مطالبه گری اجتماعی در آستانه فرارسیدن ماه عزای سیدالشهدا(ع) منتشر شده، گفت:نگاه هنری و خلاقانه به آیین های عاشورایی در شرایط کرونایی و نقش آفرینی آحاد جامعه بالاخص چهره های برجسته فرهنگی اجتماعی در مراسم و عزاداری های محرم استان مازندران موضوعات حائز اهمیت در بررسی آثار ارسالی است.

 

 وی افزود: همچنین آثار ارسالی لازم است ویژگی های مفهومی شامل: « اثر اجتماعی قیام حسینی در فرهنگ بومی و محلی مازندران را به تصویر کشیده باشند،  نظر ها را به آثار مثبت هنجارهای فرهنگی اجتماعی ماه محرم جلب نمایند و  تقبیح کننده ناهنجاری های مرتبط با تغیرات فرهنگی متأثر از خود باختگی فرهنگی باشند، به گونه ای که اثر حاوی پیام مطالبه گرانه ای از مسئولان متولی سازمان های فرهنگی اجتماعی باشد.»را تداعی نمایند.

 

محمدی ادامه داد:همچنین در راستای اهمیت مبارزه با فساد باشند، به‌ویژه اینکه، مسئولیت‌پذیری آحاد جامعه و یا مبارزه با فساد در حالت کلی آن را نشأت گرفته از چشمه جوشان قیام حسینی و خون سیدالشهدا علیه السلام به عنوان مصداق بارز معروفات در حکومت اسلامی به نمایش درآورد.

 

وی اذعان کرد: دبیرخانه این مسابقه استانی همچنین مشخصاً از آثاری که نشان دهد توجه به معروفات ، همان توجه به هنجارها و ارزش های فرهنگی و موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی است  و بالعکس، بی توجهی به معروفات و یا ترویج منکرات ، منجر به  فساد و تباهی فرد و اجتماع می گردد، استقبال خواهد کرد.

 

محمدی با بیان اینکه شرکت در این رقابت برای عموم مستندسازان عرصه عکس و فیلم آزاد و رایگان است، افزود: هر شرکت‌کننده می تواند ۴ (تک‌ عکس) به دبیرخانه این مسابقه به شماره ۰۹۱۱۷۱۱۱۱۸۱واتساپ نماید.

 

وی با بیان اینکه تمامی آثار ارسالی باید از محدوده جغرافیای استان مازندران باشد، خاطرنشان شد: آثار شرکت کنندگان در صورت رعایت استانداردها و مقررات اعلام شده، می تواند هم با موبایل و هم با دوربین گرفته شده باشد.

 

محمدی با بیان اینکه عکس ها و فیلم های ارسالی باید در ۲ سال اخیر گرفته شده باشد، گفت: آثار می بایست مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد اجتناب گردد.

 

وی با بیان اینکه داوری در دو بخش نگاه مردمی و کارشناسی شده انجام می شود، افزود:    تصاویر در بخش نگاه مردمی از طریق رادیو نمای صدا و سیمای مرکز مازندران و همچنین با انعکاس در شبکه های اجتماعی نمایش داده و به رأی گذاشته خواهند شد.

 

محمدی اضافه کرد: در بخش کارشناسی شده، هیأتی از کارشناسان ممتاز متشکل از دو متخصص هنری (مرتبط با آثار جشنواره)، در کنار کارشناسان مذهبی، فرهنگی و رسانه ای به ارزیابی و داوری آثار می پردازند.

 

وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این مسابقه تا  ۱۰ مهر ۱۴۰۰  مصادف با ۲۵ صفر  ۱۴۴۳فرصت دارند، گفت: شرکت کنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی Marada.blog.ir/1400/05/15/Festivalمراجعه نمایند.

کد خبر 1082619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha