صندوق حمایت مالی با محوریت مساجد در سطح محلات ایجاد می شود

کارگاه آموزشی و توانمندسازی صندوق های خرد محلی ویژه «امامان جماعت روستاها و حاشیه شهرها» صبح امروز(۱۶ مرداد) باحضور «اصغر نورالله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در محل سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: یکی ازچالش های مهم استان ایلام معضل بیکاری جوانان است که عموماً دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند.

 

حجت الاسلام« محمد فتاحی» یادآور شد: یکی از نکات مهمی که برای فراگیر شدن فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی ضروری است، توانمدسازی جامعه برای اشتغال بسیار مهم است.

 

وی خاطرنشان کرد:  در پایان از مجموعه صندوق کارآفراینی به خاطر اجرای این طرح در استان ایلام به عنوان اولین استان در کشور تقدیر می شود.

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: روحانیون و امامان محله که دارای مقبولیت اجتماعی هستند و با ظرفیت و ساکنین محلات آشنایی دارند، می توانند رابط مناسبی در خصوص ارائه مشاوره کسب و کار و همچنین معرفی افراد توانمند و صاحب ایده جهت حمایت صندوق از طرح های خرد و زودبازده باشند.

 

«اصغر نورالله زاده» با بیان اینکه توجه به ظرفیت های بومی از اولویت های صندوق کارآفرینی امید است، بیان کرد: شبکه تبلیغ باید جوانان بیکار در محلات و روستاها را به سمت اشتغال پایدار هدایت کنند.

 

وی بیان کرد:  کسب و کار مبتنی بر دانش، ایده و نوآوری در قالب زنجیره ارزش، ماندگار و پایدار است چراکه این امر به یک مزیت رقابتی تبدیل خواهد شد.

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: با کمک شبکه تبلیغ در همه محلات صندوق حمایت مالی با محوریت مساجد برای حمایت از جوانانی که صاحب ایده و طرح هستند در استان ایلام به عنوان تنها استان پایلوت این طرح در کشور راه اندازی خواهد شد.

 

گفتنی است، این کارگاه آموزشی با همکاری صندوق کارآفرینی امید، بنیاد هدایت و اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با حضور۷۰ نفراز روحانیون و مبلغین استان اجرا شد.

کد خبر 1082635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha