دولت سیزدهم برای جهش تولید شبانه‌روزی تلاش کند

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ضرورت رفع موانع اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی تیم اقتصادی رئیس‌جمهور در جهت به گردش درآوردن چرخه تولید را یادآور شد و افزود: دولت برای افزایش ارزآوری به کشور قاطعانه از صادرات حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم در کوتاه‌مدت گفتگو کرد.

سبزعلیپور رفع اختلاف و تنش‌زدایی با جهان خارج از ایران را راهکاری برای حاکم کردن آرامش در جامعه، رفع مشکلات اقتصادی و سربلندی ایران برشمرد و تأکید کرد: تا زمانی که تنش‌زدایی صورت نگیرد همیشه این تحریم و جنگ اقتصادی را خواهیم داشت.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تنش‌زدایی داخلی و حرکت به‌سوی آشتی ملی و فراجناحی کردن امور گفت: مسئولان و رؤسای جمهور باید دعواهای جناحی را کنار بگذارند تا کارشکنی صورت نگیرد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ضرورت رفع موانع اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی تیم اقتصادی رئیس‌جمهور در جهت به گردش درآوردن چرخه تولید را نیز یادآوری کرد و افزود: دولت برای افزایش ارزآوری به کشور باید قاطعانه از صادرات و صادرکنندگان حمایت کند.

سبزعلیپور پرهیز جدی از خام‌فروشی و افزایش صادرات غیرنفتی را ضروری خواند و گفت: خام‌فروشی به بلای جان این مملکت تبدیل شده اما معتقدم که آقای رئیسی در عرض شش ماه و نه صد روزی که دکتر روحانی وعده داد می‌تواند کاری کند که همه جامعه از آن منتفع شوند.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی و نبود فرماندهی واحد در تیم اقتصادی دولت قبلی گفت: آقای رئیسی باید یک تیم اقتصادی منسجم و قوی و باتجربه و کارآمد و دلسوز انتخاب کند و فرمانده اقتصادی خوبی هم در نظر بگیرد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با تأکید بر لزوم مانع‌زدایی در ادارات گفت: در اتاق مسئولان باید به روی فعالان اقتصادی باز باشد و دولتمردان از احترام به آنها دریغ نکنند.

سبزعلیپور تصریح کرد: کارآفرینان ما عاشق کار و این مملکت هستند که با وضعیت فعلی اقتصادی و تمام مشکلات همچنان پرقدرت فعالیت می‌کنند و در این میان دولت هم باید طوری بسترسازی کند که کارآفرینان بتوانند اشتغال‌زایی کنند.

وی در بخش دیگر اظهارات خود به وضعیت بانک‌ها اشاره کرد و گفت: تفکر بانک‌ها تفکر بخر و بفروش است که یک حالت رباخواری دارد و این تفکر باید در بانک‌ها اصلاح و تفکر تولید محور بر آن‌ها حاکم شود.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران تصریح کرد: اگر دولت سیزدهم اراده و همت و تیم اقتصادی خوبی داشته باشد و به تولید توجه ویژه کند قطعاً پیروز میدان خواهد شد.

کد خبر 1082682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha