جشنواره کتابخوانی رضوی گامی موثردر ترویج فرهنگ کتابخوانی است

حجت الاسلام رنجبر ترویج فرهنگ رضوی در جامعه را یک ضرورت و برپایی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه برشمرد.

حجت الاسلام «علی رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: امام رضا(ع) می‌فرماید که خدا رحمت کند کسانی را علوم ما را یاد می‌گیرند و به دیگران آموزش می‌دهند. یعنی معارف اسلامی را هم خودشان یاد می‌گیرند و هم به دیگران آموزش می‌دهند.

 

 

امام جمعه املش با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در راستای آگاهی بخشی به جامعه افزود: اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

 

وی ترویج فرهنگ رضوی در جامعه را یک ضرورت و برپایی یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور را در این راستا برشمرد و از همه آحاد مردم، فرهیختگان، نویسندگان و همه کسانی که می‌توانند، خواست تادر این جشنواره با شکوه و باعظمت کامل شرکت کنند.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 22 خرداد لغایت 1 آبان سال جاری با معرفی 6 عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویش_برای_امام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است. علاقمندان می توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانیSamakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

کد خبر 1082684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha