اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم در قزوین

حق گویان گفت: امسال هم پیگیر اجرای طرح اطعام حسینی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی این کار صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۶ مرداد) به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز کار برای مردم باید به دست مردم صورت گیرد و ما باید در کنار مردم باشیم زیرا اینگونه عزت و کرامت افراد حفظ می شود و خدمت ما باید بدون منت باشد و به اقشار نیازمند ارائه می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: سرمایه کمیته امداد، اعتماد مردم است و امروز نزدیک به ۱۷ هزار خانوار سالمند داریم که هر یک از این خانوارها ۲ تا سه نفره هستند و مقرر است پرونده این خانوارها را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم که توسط مردم اداره می شود و این مراکز سرویس های مددکاری ارائه خواهند داد.

 

وی عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد این واگذاری صورت گرفته است و در استان قزوین هم باید ۷۰ درصد پرونده های سالمندان تحت حمایت کمیته امداد را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم تا عزت نفس اینها حفظ و ارتباط بیشتری را با مراکز نیکوکاری داشته باشند و خدمات را سریع تر دریافت کنند.

 

حق گویان در ادامه اضافه کرد: طرح تحول محلات کشور اقدام دیگری است که با هماهنگی مرکز پایش فقر، معاونت مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد انجام می شود و با توجه به شناخت نسبت به افراد نیازمند در محلات مساعدت صورت می گیرد و در چهار محله در استان این طرح به صورت نمونه اجرا شده است.

 

وی تأکید کرد: در این محله ها ارائه خدمات فرهنگی هم مورد نظر است که صورت گیرد و این طرح کشوری است و در حال کار کردن هستیم تا در کل استان این طرح اجرایی شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: ۱۲۰  مرکز نیکوکاری در سطح استان قزوین داریم که خدمات ارائه می دهند و تخصصی بودن این مراکز مورد اهمیت است تا افراد به راحتی خدمات را دریافت کنند.

 

وی اعلام کرد: در استان قزوین نداریم خانواده ای که نیازمند باشد و شرایط لازم را برای زیرپوشش بودن کمیته را داشته باشد ولی نتوانیم به جهت نبود ظرفیت و سهمیه تحت حمایت آوریم و این ظرفیت ایجاد شده  و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

حق گویان با اشاره به ضرورت مشارکت خیران در کمک به تأمین مسکن نیازمندان تصریح کرد: مسکن یکی از مشکلات خانواده های زیرپوشش بوده و هزینه های مسکن بالا است، ان شاالله مسکن این خانواده ها را بتوانیم را تأمین کنیم.

 

وی در ادامه در خصوص نذورات مردمی در اعیاد قربان و غدیر خاطر نشان کرد: در عید قربان بیش از ۶ میلیارد تومان نذورات مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی داشتیم که تقدیم خانواده های نیازمند شده است و در عید سعید غدیر هم  تمامی ادارات و مراکز کمیته امداد فعال بودند و بیش از ۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۲ هزار بسته معیشتی بین  خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص اطعام خانواده های نیازمند در ایام عزاداری امام حسین (ع) یادآور شد: امسال هم پیگیر اطعام حسینی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی این کار صورت می گیرد و درصدد هستیم توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی را داشته باشیم که ان شاالله با مساعدت مردم خدمت مناسبی به خانواده ها ارائه دهیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان با تقدیر از تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه در همکاری با کمیته امداد گفت: خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند و اگر روزی جنگ تن به تن در جبهه ها بود، امروز جنگ فرهنگی است و دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم هستند و خبرنگاران با قدم برداشتن در مسیر شفاف سازی و ایجاد امید، رزمندگان خط اول این جنگ فرهنگی هستند.

 

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات سراسری و محلی استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 1082693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha